آفتاب

بان کی مون بر تداوم متعهدانه آتش بس در غزه تاکید کرد

بان کی مون بر تداوم متعهدانه آتش بس در غزه تاکید کرد

تهران- ایرنا- دبیر کل سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان که درباره بررسی اوضاع انسانی در غزه برگزار شد، بر لزوم پایبندی بر ادامه آتش بس در غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره بررسی وضع انسانی در غزه با سخنرانی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد آغاز شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این نشست گفت: سازمان ملل خواستار تامین نیازهای ضروری ساکنان غزه است.

بان کی مون درباره حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه ای متعلق به سازمان ملل متحد در منطقه ی رفح گفت: باید آنهایی که به مقرهای سازمان ملل متحد و غیرنظامیان حمله کردند بازخواست شوند و تحقیقات کافی در این صورت باید صورت گیرد. حملات به مقرهای سازمان ملل متحد در غزه غیر قابل قبول و نمی توان آن ها را توجیه کرد.

وی تاکید کرد:به خطر انداختن جان غیرنظامیان غیر قابل قبول است.درد و رنج در کرانه باختری و غزه باید پایان یابد و هم اسراییل و هم فلسطینی ها باید در میز مذاکره بازگردند تا این جنگ، آخرین جنگ باشد. دو طرف درگیر در غزه باید به آتش بس برقرار شده بطور کامل پایبند تا این شهر و ساکنان آن روی آرامش به خود ببینند.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: از هر دو طرف می خواهم که به خواسته های سازمان ملل برای پایان درگیری و تشکیل دو کشور مستقل گوش فرا دهند و خشونت ها را کنار بگذارند.

رژیم صهیوینستی در یک ماه تهاجم به نوار غزه بارها آتش بس اعلامی را نقض و غیرنظامیان را آماج حملات خود قرار داد.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از یکهزار و 800 فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.

رسانام**9041**1010
کد N430457

وبگردی