آفتاب

نهاوندیان: تشدید عصبیت های محلی راه توسعه نیست

نهاوندیان: تشدید عصبیت های محلی راه توسعه نیست

شهر کرد- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید ملی بنگریم و محلی عمل کنیم گفت: تشدید عصبیت های محلی راهی برای توسعه استان ها نخواهد بود.

یه گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمد نهاوندیان عصر چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان چهار محال و بختیاری افزود:در توسعه استانی باید با تقویت نگاه ملی همبستگی و مشارکت،همه سرمایه گذاران ایرانی وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه اولین گام برای توسعه، ثبات اقتصاد کلان است ادامه داد: در محیط اقتصادی ملتهب سرمایه گذار نگران است و امکان سرمایه گذاری ندارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: خوشبختانه از آن فضا فاصله گرفته ایم و فضای ثبات،احساس آرامش و امنیت نسبت به آینده احیا شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه از توسعه دولت محور باید به توسعه مردم محور برویم ادامه داد:در هر سفر داخلی دولت تدبیر و امید این موضوع درخشان تر متجلی می شود.

وی ادامه داد: معمولا در هر استانی که می رویم سخن از فرصت ها گفته می شود، همه استان های ما پر از فرصت است اما اینکه روی گنجینه های عظیمی از فرصت ها نشسته ایم افتخار نیست بلکه افتخار زمانی است که فرصت را به واقعیت تبدیل کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هنر مدیریت در سطح خرد و کلان اینست که مسیر حرکت از فرصت به موفقیت را طی کند، ادامه داد: اولین و مهم ترین گام برای تبدیل فرصت به موفقیت ایده جدید است که تدبیر دولت تدبیر و امید در استقبال از ایده های نو تجلی می یابد.

نهاوندیان اضافه کرد:در همه استان ها باید واحدهایی برای تشکیل ایده ها وجود داشته باشند چرا که لزوما همه کسانی که ایده دارند توان اجرای آن را ندارند.

وی تقویت صندوق شکوفایی و نوآوری را از کارهای مثبت دولت یازدهم برشمرد و اظهار داشت:گام دوم در مسیر موفقیت تبدیل ایده به طرح و توضیح اجتماعی – اقتصادی برای آن است و گام سوم آن تامین مالی و نیروی انسانی است که چرا که بسیاری از طرح ها در تنگنای تامین مالی می مانند.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت:با کمال تاسف به دلیل توجه نکردن به تامین مالی و تکمیل نشدن بازار سرمایه باعث شده است که بزرگترین تضییع منابع در اقتصاد ایران رخ دهد.

نهاوندیان تصریح کرد: چقدر صنعت و سرمایه گذاری زیرساخت و ظرفیت های معطل و معوق در سراسر کشور فراوان است و دلیل آن توجه نکردن به حلقه تامین مالی است.

وی بر ضرورت داشتن یک استراتژی برای بانک ها اشاره کرد و گفت:عنصر سازمان اجرایی و مدیریت و توان مدیران کلمه چهارم مسیر موفقیت در تبدیل فرصت به واقعیت است.

مدیران نباید با سیاست زدگی، برخوردهای جناحی و نگاه های تنگ نظرانه گروه گرایی انتخاب شوند.بلکه باید براساس شایستگی و شاخص های محصول گرایانه دربخش خصوصی و عمومی ارتقا یابند.

رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری تفاوت نگاه دولت با دیگر نگاه های توسعه ای را در آن دانست که این دولت توسعه را مبتنی بر امکانات و تصدی گری دولتی جست و جو نمی کند بلکه توسعه یک مفهوم اجتماعی و درعین حال اقتصادی می داند و لازمه آن را مشارکت همه جانبه مردم می بیند.

نهاوندیان با تاکید براینکه اگر نگاهمان به توسعه استان ها به دید محدود استانی محدود شود راه به جایی نمی بریم ادامه داد:نمی شود در مساله ای محلی نگاه کنیم و انتظار داشته باشیم دیگران با نگاه ملی به حل آن بپردازند

وی با یادآوری دلایل استقبال کشورها از جهانی شدن گفت: کشورها دیدند که بازارهای محدود محلی برای فعالیتشان کافی نیست از این رو به موضوع جامعه جهانی و جهانی شدن روی آوردند.

نهاوندیان به وظایف دولت برای فراهم کردن دفتر توسعه هم اشاره کرد و گفت:دولت موظف است محیط کسب و کار را مساعد و امنیت اقتصادی فراهم کند و درطول11 ماه گذشته دولت تدبیر و امید هم بر این موضوع تمرکز داشته و تلاش کرده است تا محیط اقتصادی برای سرمایه گذاری ملتهب نباشد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت قدم اول را در مهار تورم برداشت ادامه داد:خروج از رکود قدم بلندتری است که در دستور کار است و دولت در جلسات متعدد به این موضوع پرداخت و امیدواریم فصل جدیدی را در اقتصاد ایران ایجاد کند و این علامت اطمینان بخش را به سرمایه گذاران بدهد که در حوزه های خودشان برنامه ریزی و اقدام کنند.

سیام**1429**م.ب **م.ش**1856
کد N430372

وبگردی