آفتاب

نگرانی نخست وزیر لهستان از افزایش تهدید مداخله روسیه در اوکراین

نگرانی نخست وزیر لهستان از افزایش تهدید مداخله روسیه در اوکراین

به عقیده نخست وزیر لهستان تهدید مداخله مستقیم ارتش روسیه در اوکراین افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، در یک کنفرانس خبری گفت: ما براساس برخی دلایل مشکوک هستیم به اینکه خطر مداخله مستقیم ارتش روسیه در اوکراین به نسبت چند روز گذشته مطمئنا افزایش یافته و در چند ساعت گذشته اطلاعاتی در این خصوص دریافت کرده‌ایم.

در دو روز گذشته گزارش شده است که روسیه اقدام به برگزاری رزمایشی در نزدیکی مرز خود با اوکراین کرده که این امرنگرانی در خصوص حمله به اوکراین را در میان کشورهای غربی افزایش داده است.

مسکو همچنین خواهان برگزاری یک نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره آنچه که وضعیت انسانی در اوکراین خوانده شده است.

دونالد تاسک تصریح کرد: اگر قرار باشد مداخله مستقیم نیروهای روسی در اوکراین انجام شود این آشکارا وضعیت جدیدی را به وجود آورده و از نظر من هیچکس پاسخ صریح و مناسبی برای اینکه کشورهای غربی چطور به این کار واکنش نشان دهند ندارد.

دونالد تاسک همچنین گفت: تحریم‌هایی که از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال شده‌اند برای اقتصاد اروپا هزینه بر خواهد بود اما فقدان واکنش به اقدامات روسیه در جریان بحران اوکراین تبعاتی فاجعه بار تر خواهد داشت.

روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داد دولت این کشور تدابیر تلافی‌جویانه‌ای را علیه دور جدید تحریم‌های کشورهای غربی بر ضد روسیه تدارک ببینند.

انتهای پیام

کد N430240

وبگردی