آفتاب
رئیس شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت:

350 هزار برنامه به‌مناسبت دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود

350 هزار برنامه به‌مناسبت دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور گفت: امسال 350 هزار برنامه در سراسر کشور در گرامی‌داشت دهه کرامت برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور گفت: امسال 350 هزار برنامه در سراسر کشور در گرامی‌داشت دهه کرامت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی در نشست شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، خاطرنشان کرد: تلاش این است که برنامه‌ها با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی گفت: از ظرفیت تشکل‌ها و مراکز عضو مانند بقاع متبرکه، مراکز آموزشی و حتی مهدهای کودک‌ها برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده مطلوب خواهد شد.

این مقام مسئول از تشکیل حداقل 10 جلسه از سلسله جلسات دهه کرامت در حوزه مرکز، 200 جلسه در مراکز استان‌ها و یک هزار 400 جلسه در سطوح شهرستانی، انتخاب استانداران به‌عنوان رؤسای ستاد دهه کرامت استانی، تشکیل حداقل پنج جلسه توسط کارگروه‌های 18 گانه با هدف جذب مشارکت اقشار با موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی، تشکیل ستادهای محلی بزرگداشت دهه کرامت در کشور با محوریت مساجد به استعداد 1500 ستاد محلی، تلاش مضاعف در راستای ساماندهی جشن‌های مردمی با محوریت مساجد که حداقل 30 هزار مراسم پیش‌بینی شده است،‌ اجرای برنامه‌های دهه کرامت در تمامی بقاع امامزادگان کشور که وجود هشت هزار امامزاده در کشور فرصت مغتنمی است، به‌عنوان اقدامات انجام شده در راستای گرامی‌داشت دهه کرامت یاد کرد.

رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور همچنین گفت: اجرای 22 هزار برنامه مرتبط با حضرت شاهچراغ(ع) در ششم ذیقعده در کشور، تلاش جهت اجرای مرحله اول خادمان فرهنگی دهه کرامت، تلاش جهت حمایت و تقویت جشن‌های ویژه و الگو از جمله جشن‌های زیرسایه خورشید با محوریت آستان مقدس رضوی در داخل و خارج از کشور، از برنامه‌هایی است که امسال اجرا می‌شود.

به گفته وی، اجرای ویژه‌برنامه گرامیداشت دهه کرامت در 63 هزار روستای کشور، برگزاری 500 مسابقه ورزشی با نام جام کرامت در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت وزارت ورزش و جوانان، برگزاری جشن‌های مردمی در خرج از کشور با محوریت مساجد و مراکز دینی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجمع جهانی حضرت اهل بیت(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سه آستان مقدس امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین ظرفیت‌های گسترده مردمی در خارج از کشور از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در دهه کرامت در کشور است.

سلیمانی در ادامه از افتتاح پروژه‌های فرهنگی دینی، نامگذاری روزهای دهه کرامت با هدف انسجام‌بخشی و جهت‌دهی به برنامه‌ها، اجرای طرح‌های مختلف توسط دستگاه‌های عضو از جمله دومین کنگره بین‌المللی امامزادگان توسط سازمان اوقاف، اجرای طرح خادمان کوچک رضوی توسط سازمان بهزیستی، جشنواره محراب توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری نیز در این راستا یاد کرد.

مشاور وزیر ارشاد گفت: این هفته در شیراز نشست ستاد دهه کرامت برگزار شد و هفته دیگر در مشهد و در آستان مقدس رضوی و هفته بعد از آن نیز در قم در محضر مراجع تقلید و ارائه گزارش به آن‌ها برگزار می‌شود و این برنامه تا دهه کرامت ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N430204

وبگردی