آفتاب
مصطفی کواکبیان:

بان کی مون واکنش قاطعانه تری داشته باشد

بان کی مون واکنش قاطعانه تری داشته باشد

تهران-ایرنا- دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: از بان کی مون انتظار داشتیم که در برابر فجایع غزه محکم تر وارد صحنه شود و واکنش محکم تری در مقابل رژیم صهیونیستی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مصطفی کواکبیان دردیداربا « گری لوییس» نماینده بان کی مون در ایران که برای اعتراض به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات صهیونیست ها در غزه انجام شد، گفت: جنایات بسیاری در غزه صورت گرفته و بیش از 1800 نفر در آنجا قربانی شدند و رژیم صهیونیستی حتی به مقر سازمان ملل هم در غزه رحم نکرد و مردمی که در آنجا پناه گرفته بودند را کشت.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: سازمان ملل در برابرکشته شدن سرباز یا افسر رژیم صهیونیستی سریعا واکنش نشان می دهد اما در برابر هزاران بمبارانی که در غزه صورت گرفته آنگونه که از شخصیت دبیر کل انتظار داشتیم واکنشی صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه صرف برقراری آتش بس در غزه کفایت نمی کند گفت: باید محاصره غزه پایان یافته و گذرگاههایی که برای ارسال غذا و دارو وجود دارد باز شود وشروطی که برای استمرار آتش بس وجود دارد با نظارت سازمان ملل به صورت دقیق انجام شود و دیگر شاهد ادامه آتش افروزی رژیم صهیونیستی نباشیم.

وی گفت: به عنوان وظیفه انسانی و نه صرفا براساس آموزه های اسلامی خواستار رعایت جدی حقوق بشر در غزه هستیم و خودمان را موظف به حمایت از مظلومان غزه می دانیم،اما در عین حال از سازمان ملل می خواهیم که حتما خسارت های وارد شده از سوی رژیم صهیونیستی به فلسطین را جبران کند و در ضمن دادگاه بین المللی نیز برای محاکمه جنایتکاران رژیم صهیونیستی تشکیل شود.

سیام(4)**م.ش** 1418
کد N430119

وبگردی