آفتاب
نوری المالکی:

داعش با اسرائیل مرتبط است/هشدار درباره تعلل در برخورد با تکفیری ها

داعش با اسرائیل مرتبط است/هشدار درباره تعلل در برخورد با تکفیری ها

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر توجه به قانون اساسی درباره موضوع معرفی نخست وزیری به ارتباط اسرائیل با داعش اشاره کرد و خواستار اقدام فوری کشورهای عربی، منطقه و بین المللی ضد تروریست های تکفیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، نوری المالکی گفت: روند سیاسی بر اساس قانون اساسی و دموکراسی و مقابله با دیکتاتوری بنا شده است.

نخست وزیر عراق بیان کرد: زمان بندی موجود در قانون اساسی باید رعایت شود، زیرا ضامن سلامت روند سیاسی است به اراده ملت و نیز زمان بندی بندی اساسی به دور از دخالت دیگران باید توجه شود.همه چیز باید عراقی باشد و عراقی نیز باقی بماند و مطابق قانون اساسی باشد.

نوری المالکی افزود: ما با هر اقدام خارج از قانون اساسی مخالفیم زیرا هر گونه اقدام خارج از قانون اساسی زمینه دخالت خارجی را باز می کند و عراق را به جهنم تبدیل می کند و تجربه ملت عراق را از بین می برد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: ما بر تطبیق قانون اساسی درباره فراکسیون بزرگ پارلمانی اصرار داریم و هر اقدام خارج از این روند را به شدت مورد مخالفت قرار می دهیم.فردا باید نامزد فراکسیون بزرگ مامور تشکیل کابینه شود.

وی بیان کرد: ما بارها درباره خطر داعش و اینکه شعبه ای از القاعده است و هر دو پیرو تفکر وهابی افراطی هستند که بر خونریزی اصرار دارند، هشدار داده ایم.خطر داعش به عراق و سوریه خلاصه نخواهد شد.کسانی که خیال می کند که می تواند بر پشت داعش سوار شود و به اهداف خود برسد عکس آن ثابت شده است زیرا داعش به هیچ ارزش و اخلاقی پایبند نیست.

نوری المالکی تاکید کرد: رنج آوارگان باید تمام شود.کمیته ای به ریاست صالح المطلک معاون نخست وزیر باید هر چه سریعتر در راستای کاهش رنج آوارگان اقدام کند.

وی خطاب به کشورهای منطقه عربی و اسلامی گفت: تدابیر لازم را قبل از اینکه زمان از دست برسد برای مقابله با داعش به کار بندید تا داعش در عراق و سوریه زمینگیر شود و به مناطق دیگر سرایت نکند.اسرائیل با آنچه در عراق و سوریه می گذرد مرتبط است.

کد N430011

وبگردی