آفتاب
ْآیت‌الله اراکی:

کشف حقیقت، یکی از رسالت‌های خبرنگاران است

کشف حقیقت، یکی از رسالت‌های خبرنگاران است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران عرضه خوبی‌ها به مردم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران عرضه خوبی‌ها به مردم است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله اراکی در اولین نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران حوزه تقریب که در سالن اجتماعات سیدالشهدا موزه شهدا برگزار شد، با بیان این‌که «امیدوارم تمام آنهایی که سیاهی دوران طاغوت را دیدند امروز این نور روشنی که انقلاب در جامعه به وجود آورده را ببینند» اظهار کرد: در قرآن کریم یکسری وصف‌هایی در رابطه با رسول اکرم (ص) دیده می‌شود که من فکر می‌کنم این وصف‌ها در خصوص یک خبرنگار خوب هم کارآمد است.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) شاهد بر حقیقت‌ها و پاکی‌هاست و روز قیامت که روز حقیقت است شاهد آن عرصه وجود نبی اکرم (ص) است. نخستین وظیفه خبرنگار هم همین کشف حقیقت است. مسئولیت بعدی که به رسول خدا (ص) داده‌اند مژده دهنده خیر و خوبی است. یک خبرنگار هم می‌تواند همیشه خوبی‌ها را به سایرین مژده دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: ما بخش‌های بسیار درخشنده و خوبی در جامعه داریم که یکی از مهم‌ترین وظایف ما و خبرنگاران، عرضه این خوبی‌ها به مردم است. من با بسیاری از مردم سایر کشورها زندگی کرده‌ام ولی این را که می‌گویم هرگز مبالغه نیست بلکه بهترین جوانان، دختران، زنان و مردان را در ایران می‌توان یافت و این یک افتخار برای فرهنگ دینی ما است.

اراکی تصریح کرد: هیچ ملتی را نداریم که در قرآن چهار بار مورد مدح و ستایش قرار گرفته باشند. یکی از آیاتی که در رابطه با ایرانیان در قرآن وجود دارد آیه 3 سوره جمعه است و در آیه 54 سوره مائده نیز یک وصفی در خصوص حضرت علی (ع) وجود دارد که این وصف در رابطه با ایرانیان نیز صادق است.

وی گفت: امروزه یکی از مشکلات ما در جهان جوسازی دشمن علیه ما است. ما امروزه در یک جنگ سرد و نرم‌افزاری تمام عیار به سر می‌بریم. این جنگ نرم در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشریت وجود نداشته است و جهان امروز با رسانه‌ در این راستا به جنگ می‌پردازد. چنین جنگ نرمی علیه انقلاب اسلامی و اسلام رسول خدا (ص) شکل گرفته است تا ارزش‌های بلند دین اسلام را زیر سوال ببرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: این جنگ نرم ابزاری است که عمدتا اکثر کشورها از طریق رسانه آن را دنبال می‌کنند حتی در روایتی درباره ظهور حضرت مهدی (عج) داریم که به نوعی در رابطه با این ظهور در عرصه جهانی جوسازی صورت می‌گیرد و این امر اشاره به جنگ نرم دارد.

اراکی تصریح کرد: همه اهل رسانه و خبرگزاری‌ها و هر کسی که به شکلی منبر و تریبونی در دست دارد باید موضع خود را در خصوص این جنگ نرم به طور صریح بیان کند. ما باید بدانیم که واقعا دغدغه ما در راستای دین چیست؟ چه شد که انقلاب ما پیروز شد و این‌چنین مورد توجه جهانیان قرار گرفت قاعدتا به دلیل مسائل مالی نبوده است و چیزی که باعث پیروزی این انقلاب شد این بود که پیام رسول خدا (ص) را در دستور کار قرار داد.

وی در پایان گفت: یکی از صفت‌های دیگر رسول خدا عدل است و ایشان منادی عدل بود. در این راستا ما هم باید تلاش کنیم و با خود بیندیشیم که چه اندازه موفق بوده‌ایم. این از افتخارات جامعه ما است که در راستای عدل و عدالت گام بر می‌داریم و امیدواریم در این راستا توفیقات بیشتری حاصل کنیم.

انتهای پیام

کد N429954

وبگردی