آفتاب

تلاش اپوزیسیون ترکیه برای دادن رای عدم اعتماد به داوود اوغلو

تلاش اپوزیسیون ترکیه برای دادن رای عدم اعتماد به داوود اوغلو

حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه به دلیل ناکامی احمد داوود اوغلو در حل بحران گروگانگیری اتباع ترکیه توسط داعش و انجام وظایفش، درخواست رای عدم اعتماد به وزیر امور خارجه این کشور را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، حزب «مردم جمهوری‌خواه» اصلی‌ترین اپوزیسیون دولت آنکارا، در جریان ارایه درخواست خود به پارلمان ترکیه اعلام کرد: مسئولیت‌های سیاسی در مورد گروگانگیری 49 تن از شهروندان این کشور از جمله سرکنسول ترکیه توسط داعش در موصل عراق به احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بازمی‌گردد.

در این درخواست آمده است: اولین وظیفه دولت آنکارا حمایت از شهروندان کشور است. کاملا آشکار است که این وظایف در مورد این گروگان‌ها که از 11 ژوئن در بند داعش هستند، رعایت نشده است.

این حزب، سیاست خارجی «ماجراجویانه و احمقانه» داوود اوغلو را در این باره مقصر دانسته و اعلام کرده است: هزینه این سیاست خارجی را مردم ترکیه، منطقه و جهان پرداخت می‌کنند.

در این درخواست از جانب حزب مردم جمهوری‌خواه آمده است: سیاست خارجی داوود اوغلو باعث عقب‌نشینی و پس‌رفت برای تجار ترکیه و شرکت‌های کشور در انجام معاملات با کشورهای همجوار شده است.

انتهای پیام

کد N429917

وبگردی