آفتاب

ترقی: دولت از شکست مذاکرات هراس نداشته باشد

ترقی: دولت از شکست مذاکرات هراس نداشته باشد

یک فعال سیاسی با تأکید بر این‌که در صورت شکست مذاکرات ایران با 1+5 دنیا عامل شکست را غرب و زیاده خواهی آنها می‌داند اظهار کرد: دولت نباید از شکست مذاکرات بهراسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید رضا ترقی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی این حزب برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های حزب موئتلفه در عرصه بین المللی پرداخت و گفت: امروز بیش از یک دهه از ایجاد معاونت و مرکز امور بین الملل حزب موئتلفه با هدف ارتباط با اسلام خواهان و آزادی خواهان به منظور تقویت و انسجام مسلمانان می گذرد.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با تأکید بر این که اعمال سیاست نرمش قهرمانه باید به پیروزی ملت ایران و احقاق حقوق حقه خود در عرصه فناوری هسته ای و لغو تحریم‌ها منجر شود، اظهار کرد:ما علی رغم اعتمادی که به تیم مذاکره کننده هسته ای داریم به دلایل مختلف و تجربی همچنان به نتیجه مذاکرات بی اعتمادیم و تمدید 4 ماهه مذاکرات را به نفع کشور نمی دانیم.

این فعال سیاسی با تأکید بر این که دولت نباید از شکست مذاکرات هراس داشته باشد، گفت: از آنجایی که همه دنیا فهمیده است که اگر مذاکرات ایران شکست بخورد عامل غرب و زیاده خواهی غرب است دولت نباید از شکست در مذاکرات بهراسد.

ترقی با بیان این‌که ما معتقد به رهاسازی مذاکرات نیز نیستیم اضافه کرد: معتقدیم که هر چه زودتر باید از سراب مذاکرات خارج شده و به ظرفیت های داخلی کشور تکیه کنیم؛ چرا که همانطور که دولت در مورد موضوع غزه و حملات اخیر رژیم صهیونیستی متوجه شد که نمی توان روی غرب و سازمان ملل و آمریکا حساب کنیم در مورد موضوع هسته ای نیز باید به این باور برسیم.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موئتلفه اسلامی با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه اظهار کرد: ما گروه‌های تروریستی منطقه را دست‌ساز غرب و عرب‌های مرتجع می دانیم و معتقدیم که اینها قصد دارند انرژی و توان ملت های منطقه را هدر داده و از رشد و پیشرفت آنها جلوگیری کنند.ما راه اصلی مبارزه با این گروه ها را نیز مقابله با حامیان و بانیان و تجهیزکنندگان آنان می دانیم و معتقدیم که باید لکه ننگ آنها را نیز از دامن اسلام پاک کنیم.

وی با تأکید بر این که فلسطین موضوع اول جهان اسلام به شمار می‌آید اظهار کرد: ما امروز نمی توانیم رفتارهای انحرافی و خلاف سیاست های امام و رهبری که از سوی برخی از اصلا‌ح طلبان انجام می شود را فراموش کنیم.

انتهای پیام

کد N429912

وبگردی