آفتاب
دبیرکل حزب موتلفه در مراسم روز خبرنگار:

برخی بی‌جهت چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

برخی بی‌جهت چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

فضای پر از گل و بلبلی در ذهن برخی مسولان فرهنگی دولت تصویر شده است/معتقدیم باید دولتی را که دارای تنفیذ رهبری است پشتیبانی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه این تشکل حق انتقاد را از خود سلب نمی‌کند، گفت:‌ عده‌ای بی‌چون و چرا مداح دولت هستند و برخی دیگر بی‌جهت چوب لای چرخ دولت می‌گذارند. گروه سومی نیز هستند که کاری به هیچ یک از این مسائل ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد نبی‌حبیبی در نشست حزب موتلفه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: ما از سال گذشته تا سال جاری نسبت به امانتداری کسانی که با ما مصاحبه انجام داده‌اند اعتقاد بیشتری پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مواضع حزب موتلفه در امور فرهنگی بسیار برجسته است گفت: در همین راستا ما توجه همه مسولان فرهنگی به ویژه دولت را به نکاتی که رهبری 20 سال پیش فرمودند بیشتر جلب می‌کنیم. واژه‌های شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و قتل عام فرهنگی از مواردی است که رهبری دراین چند سال مطرح کرده‌اند ومن احساس می کنم که برخی مسولان فرهنگی دولت توجه کافی به این مسئله ندارند

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد فضای پر از گل و بلبلی در ذهن برخی مسولان فرهنگی دولت تصویر شده است گفت: توهم نبودن دشمن درعرصه فرهنگی توهم بسیار خطرناکی است چرا که خود دشمن عنوان می‌کند که ما در جنگ ایده ائولوژی با اسلام هستیم اینکه چرا برخی این مسئله را انکار می‌کنند جای سوال است.

وی ادامه داد: اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص چگونگی ایجاد داعش توضیحات بسیاری داد که در این خصوص کار گسترده فرهنگی صورت گرفته است. این عده اعتقادات مردم مسلمان را مورد هجوم قرار داده‌اند.

حبیبی با اشاره به اینکه ما در موضوعات فرهنگی از نظر اسناد بالادستی کمبودی نداریم گفت: ما معتقدیم نقشه مهندسی فرهنگی که دراختیار داریم در دولت قبلی و فعلی آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و دستگاه‌های فرهنگی باید در این مورد پاسخگو باشند.
دبیرکل حزب موتلفه خاطر نشان کرد: ما در خصوص مقوله عفاف و حجاب بیش از سیصد قانون و 26 سازمان داریم اما برخی از دستگاه‌ها در این رابطه مردود شده‌اند.

حبیبی یادآور شد: ما معتقدیم وقتی نخبگان سیاسی وارد فضای کار سیاسی می‌شوند اگر ارزش های اخلاقی را رعایت نکنند ما در موضوع امنیت ملی دچار مشکل خواهیم شد. رعایت اخلاق سیاسی یکی از ضروریات است. البته این بداخلاقی‌ها در بدترین شکل خود در فتنه 88 بروز کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش دارای سند تحول بنیادین هستیم گفت: آنچه رهبری و مردم توقع دارند این است که تاکنون چقدر از این سند در آموزش و پرورش اجرا شده است. به نظرما هم در آموزش و پرورش و هم دانشگاه‌ها در رابطه با این سند کوتاهی شده است. علاوه بر این برخی مسئولین ما از مسئله جنگ نرمی که دشمن در حال مهندسی آن است غافل هستند. ایجاد فتنه‌های رنگی در دستور کار کسانی است که در جنگ نرم علیه ما مشغول هستند. آنها تلاش می‌کنندکه حق و باطل را به گونه‌ای به شکل جدی با یکدیگر مخلوط کنندکه تشخیص آن نه تنها برای مردم ما بلکه برای خبرگان کشور نیز مشکل باشد.

حبیبی با تاکید براینکه بنای ما در دولت فعلی، پشتیبانی از او است گفت: ما معتقدیم باید دولتی را که دارای تنفیذ رهبری است پشتیبانی کرد اما از سوی دیگر معتقد به نقد دلسوزانه، حمایت حکیمانه و رصد هوشمندانه نیز هستیم. و در همین چارچوب با دولت همکاری می کنیم.

وی ادامه داد: عده‌ای بی‌چون و چرا مداح دولت هستند و برخی دیگر بی‌جهت چوب لای چرخ دولت می‌گذارند. گروه سومی نیز هستند که کاری به هیچ یک از این مسائل ندارند. ما از هیچ یک از این گروه‌ها نیستیم و با دلسوزی به اصل انقلاب اسلامی معتقدیم اما حق انتقاد را از خود سلب نمی‌کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به اتفاقات سال 88 گفت: برخی تلاش می‌کنند که صورت مسئله فتنه 88 را پاک کنند در حالی که این فتنه درست 10 سال بعد از فتنه 78 درکشور شکل گرفت و اگر فکر کنیم که فتنه 88 درمحدوده رقابت نامزدهای انتخاباتی خلاصه می‌شد، اشتباه کرده‌ایم. ما معتقدیم این فتنه در راستای براندازی جمهوری اسلامی شکل گرفت و تمام لوازم انقلاب‌های نارنجی را داشت اما رنگ آن به جای نارنجی سبز بود.

حبیبی ادامه داد: نباید فکر کنیم که با جمع شدن حضور خیابانی فتنه‌گران فتنه هم جمع شده است تا زمانی که ما بر اصول جمهوری اسلامی پایبند هستیم باید منتظر فتنه‌های دیگری باشیم. بنابراین توصیه ما به دولت این است که اگر بر انتخابات خود کفه اصلاح طلبان از اصولگراها سنگین‌تر است که اینگونه نیز است، حداقل از ورود فتنه‌گران در دولت جلوگیری شود. متاسفانه این مسئله در مواردی رعایت نشده است.

وی با اشاره به بحث کسری بودجه گفت: دولت با ید با کمک مردم و با نگاه تامین بازار داخلی سرمایه گذاری را بیشتر کند اگر نسبت به ریشه کن کردن فساد اقتصادی اقدامی صورت نگیرد، اقتصاد مقاومتی نیز به جایی نخواهد رسید

حبیبی خاطر نشان کرد: کارها باید به مردم واگذار شود و سرمایه گذار باید کنترل کننده دولت باشد. این شعار بسیار داده شده اما متاسفانه تا کنون به آن عمل نشده است.

کد N429881

وبگردی