آفتاب
یک عضو کمیسیون اقتصادی:

افرادی نظیر ناطق نوری و خاتمی نمی‌توانند از فضای سیاسی کشور کاملا خارج شوند

افرادی نظیر ناطق نوری و خاتمی نمی‌توانند از فضای سیاسی کشور کاملا خارج شوند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای سیاسی کشور منعی را برای حضور کسی ایجاد نکرده است و در انتخابات مختلف می‌بینیم سلایق مختلف و گرایش‌های سیاسی متفاوت در آن حضور پیدا می‌کنند.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهارنظر برخی از شخصیت‌های سیاسی در مورد عدم حضور در فضای سیاسی کشور گفت: اینکه افراد در مصاحبه‌هایی اعلام می‌کنند قصد حضور در فضای انتخاباتی و سیاسی را ندارند این الزام را ایجاد نمی‌کند که دیگر حقی برای حضور در انتخابات نداشته باشند و می‌توانند هر زمان که تشخیص بدهند فضا برای حضور آنها مناسب است پا به عرصه سیاست بگذارند.



 


نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی نظیر آقای ناطق نوری و آقای خاتمی نمی‌توانند به طور کامل از فضای سیاسی کشور خارج شوند و حضور آنها در مجامع مختلف نوعی حضور در عرصه سیاسی محسوب می‌شود اما اینکه بگوییم شرایط کشور طوری است که آنها نمی‌توانند وارد عرصه شوند منطقی به نظر نمی‌رسد.



 


وی افزود: افراد بر اساس تجربه و شناخت خود از فضای سیاسی کشور مقبولیت نسبت به خود را در میان مردم می‌سنجند و بر اساس آن در انتخابات‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و کسی بهتر از خود افراد نمی‌تواند در مورد مقبولیت‌شان اظهارنظری کند و شاید بر این اساس تشخیص می‌دهند که آیا فضای کشور برای حضور آنها مناسب است یا خیر؟ و متعاقبا در مورد آن نیز اظهارنظر می‌کنند.



 


نکو با بیان اینکه افراد باسابقه در سیاست در مقاطعی سرخورده و خسته می‌شوند، گفت: در مورد آقای ناطق صحبت‌هایی در مورد خستگی ایشان پس از بیست و چند سال حضور در فضای انتخابات کشور مطرح شد اما به طور غیرمستقیم تاثیر ایشان بر انتخابات اجتناب‌ناپذیر است و در جریان خودشان تاثیرگذار خواهند بود.



 


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری فضا برای حضور برخی از افراد مهیاتر شده است، خاطرنشان کرد: در دوره اخیر دولت شاید بتوان گفت فضا برای حضور افرادی نظیر آقای ناطق و آقای خاتمی در عرصه سیاسی کشور مهیاتر شده است و حاضر شدن این افراد در مجامع، سخنرانی‌ها و جلسات مختلف بیانگر همین موضوع است ولی آنچه که در مورد حضور مستقیم در انتخابات مجلس یا سایر انتخابات‌ها قابل طرح است این است که هیچ کس بهتر از خود این افراد نمی‌توانند در مورد حضور و یا عدم حضور تصمیم‌گیری کنند مگر اینکه برخی از موانع دیگر در مورد آنها وجود داشته باشد.



 


انتهای پیام



 


           
کد N429304

وبگردی