آفتاب

درگیری پیشمرگه با پشتیبانی ارتش عراق با تروریست ها در موصل

درگیری پیشمرگه با پشتیبانی ارتش عراق با تروریست ها در موصل

تهران -ایرنا - نیروهای پیشمرگه در اطراف شهر موصل با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی عراق به شدت با عناصر تروریستی داعش درگیر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری سومریه نیوز، درگیری بین نیروهای پیشمرگه با تروریست های داعش در اطراف شهر موصل ادامه دارد و هواپیماهای عراقی نیز مواضع عناصر داعش را در دو منطقه القیاره و حومه سنجار هدف قرار دادند.

نیروی هوایی ارتش عراق به فرمان نوری مالکی نخست وزیر این کشور، پشتیبانی هوایی از نیروهای پیشمرگه را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، درگیری های شدیدی در اطراف شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق وجود دارد و یگان های توپخانه نیروهای پیشمرگه، بالگردها و جنگنده های ارتش عراق نیز محل تجمع و مواضع تروریست های داعش را هدف قرار می دهند.

صدای تیراندازی و انفجار در روستاهای الساده، بعویزه و بعشیقه واقع در چند کیلومتری مرکز موصل به گوش می رسد.

سرهنگ ˈهلکرد حکمتˈ سخنگوی رسمی پیشمرگه در منطقه کردستان عراق در این خصوص گفت: درگیری ها در چند محور ادامه دارد. دیروز اولین مرحله عملیات ما پایان یافت و امروز (چهارشنبه) دومین مرحله را آغاز کرده ایم. به زودی خبرهای خوبی در این خصوص اعلام خواهیم کرد؛ هواپیماهای نیروی هوایی عراقی پادگان الکسک را که مقر داعش به شمار می رود هدف قرار دادند که درنتیجه آن خسارت های سنگینی به آنها وارد آمد.

ˈطارق جوهرˈ سخنگوی مجلس محلی منطقه کردستان عراق نیز در این خصوص اعلام کرد: همکاری و هماهنگی بین وزارت پیشمرگه با وزارت دفاع عراق گامی مثبت در جهت پیشروی و یکسره کردن جنگ با تروریست های داعش است.

وی تاکید کرد: ما نیازمند حمایت و پیشتیبانی عشایر هستیم، چراکه آنها نقش زیادی در مناطق حضور تروریست های داعش، دارند و اعضای این گروهگ به عشایر بیشتر از دیگر عراقی ها خسارت وارد کرده اند.

خاورم/1275
کد N429231

وبگردی