آفتاب
هروی در گفت‌وگو با ایسنا:

کناره گیری برخی از گروه‌ها معنای قلع و قمع سیاسی پیدا می‌کند

کناره گیری برخی از گروه‌ها معنای قلع و قمع سیاسی پیدا می‌کند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقولات سیاسی کشورمان امروز بیشتر شاهد کنار نهادن برخی از گروه‌ها و جناح‌ها به شکل تعمدی هستیم، گفت: ترک افراد و برخی گروه‌ها از صحنه سیاسی خواسته یا ناخواسته بیشتر معنای قلع و قمع سیاسی پیدا می‌کند.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقولات سیاسی کشورمان امروز بیشتر شاهد کنار نهادن برخی از گروه‌ها و جناح‌ها به شکل تعمدی هستیم، گفت: ترک افراد و برخی گروه‌ها از صحنه سیاسی خواسته یا ناخواسته بیشتر معنای قلع و قمع سیاسی پیدا می‌کند.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه یکی از خصوصیات بارز ساختار سیاسی کشور ما این است که متاسفانه بر اساس چارچوب‌های تحزبی قرار نگرفته است، گفت: از آن‌جایی که رویکرد حزبی در کشور وجود ندارد و براساس استیل فکری شخصی حرکت می‌شود،‌ زمانی که نگاه و رویکرد شخصی با بن‌بست سیاسی رو به رو شود، ناخواسته مجبور به خروج از میدان می‌شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: بر همین اساس در عالم سیاست و در رشته‌هایی مثل علوم سیاسی نمی‌توان اینگونه رویکردها را تحت عنوان بازنشستگی سیاسی قلمداد کرد یعنی ممکن نیست زمانی که در شبکه‌های غیرشفاف سیاسی حضور می‌یابیم حربه‌هایی از نگرش‌های جناحی را مطرح کرده و انتظار داشته باشیم که بعد از مدتی دچار کناررفتگی سیاسی یا بازنشستگی سیاسی شویم چرا که اصلا چنین چیزی ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مقولات سیاسی کشورمان امروز بیشتر شاهد کنار گذاشتن سیاسی یا کنار نهادن برخی از گروه‌ها و جناح‌ها به شکل تعمدی هستیم یعنی گاه مواجه می‌شویم با اینکه برخی از گروه‌ها خواسته یا ناخواسته و بالاجبار باید صحنه را ترک کنند که در واقع بیشتر قلع و قمع سیاسی معنا پیدا می‌کند.

هروی افزود: اینکه بگوییم بر اساس خواسته فردی و شخصی سیاسی و یا بر اساس تدبیر سیاسی فرد یا گروهی بخواهند از فعالیت سیاسی کناره‌گیری کنند کاملا بی‌معناست، بخصوص اینکه ساختارهای سیاسی در کشور ما کاملا معیوب است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: به همین جهت است که گاه سابقه سیاسی می‌تواند شخصی را از عرش به فرش بکشاند و یا برای فرد مشکلاتی را ایجاد کند تا او مجبور باشد از عرصه سیاسی خارج شده و صحنه را ترک کند.

وی ادامه داد: بنابراین نمی‌توان این مقوله را تحت عناوینی مانند بازنشستگی سیاسی، انزوای سیاسی و یا حتی کسانی که از کشور خارج شده‌اند با عنوان مهاجرت سیاسی در نظر گرفت زیرا این مقوله‌ها معطوف به ساختارهای معیوب سیاسی در کشورمان است.

هروی خاطرنشان کرد: مادامی که شالوده‌های سیاسی ما بر اساس نگرش‌های حزبی تبیین نشود دچار چنین مشکلات و وقفه‌های سیاسی خواهیم شد به همین خاطر افراد بر اساس نگرش یک جناح گاه خواسته یا ناخواسته حذف می‌شوند و این متاثر از تدبیر سیاسی هم نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس درباره اینکه خروج برخی چهره‌ها آیا به دلیل اجازه حضور به جوان‌ترها است و این که با وجود این مساله تا چه اندازه می‌توان از این چهره‌ها در اتاق فکرها بهره گرفت؟ گفت: با جوان‌گرایی در عالم سیاست در کشور خیلی موافق نیستم زیرا عرصه سیاسی در کشور ما برای ورود جوانان نه تنها نهادینه نشده بلکه آمادگی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: کسانی که در عرصه سیاسی ورود پیدا می‌کنند خروج‌شان معمولا با فوت یا ناتوانی جسمی‌شان همراه است ولا غیر، که نمونه‌های عدیده‌ای در این خصوص وجود دارد.

هروی افزود: بنابراین بر اساس تعریفی که از شبکه‌ سیاسی، حزب سیاسی و یا اقدامات سیاسی می‌شود این امکان وجود دارد که کسانی در این مقطع احساس کنند، می‌توانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار داده و کنار بکشند که البته این مقوله در کشور ما خیلی بی‌معناست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه جوان‌گرایی بحثی است که در هاله‌ای از شعار باقی مانده و هیچگاه به جوانان در عرصه سیاسی بها داده نشده است در حالی‌که اگر بخواهیم بگوییم کسانی به این عرصه وارد شده‌اند که در مقطعی از زمان احساس می‌کنند باید کنار کشیده و میدان را به دیگران بسپارند باید یادآور شد این مساله متاسفانه در شعاری باقی مانده است.

وی در پایان اظهار کرد: البته افراد تا جایی که توان دارند در پیشبرد نگاه‌ها و رویکردهایشان بیکار نمی‌نشینند و زمانی از عالم سیاست کنار می‌کشند و به خلسه سیاسی وارد شده و منزوی می‌شوند که نمی‌توانند کاری کنند و این نمی‌تواند به معنای بازنشستگی سیاسی و یا واگذار کردن امور باشد.

انتهای پیام

کد N429192

وبگردی