آفتاب
/سفر روحانی به چهار محال و بختیاری/

رییس جمهور/4/:سلامت وبیمه مردم برای دولت دارای اهمیت ویژه‌ای است

رییس جمهور/4/:سلامت وبیمه مردم برای دولت دارای اهمیت ویژه‌ای است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم شهرکرد گفت: علاوه بر پروژه‌ی انتقال آب بن بروجن طرح‌هایی چون ونک، و احداث سد در شهرستان لردگان را نیز اجرا می‌کنیم.

وی افزود: مساله‌ی مهم بعدی استان و کشور احداث راه‌آهن شهرکرد و اهواز است. ان‌ شاءالله اصفهان را از طریق شهرکرد و از طریق چهارمحال و بختیاری به خوزستان واهواز متصل می‌کنیم.

وی ادامه داد : این خط موجب آبادانی استان می شود و تحول بزرگی را رقم می‌زند. این طرح بیش از یک میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. بنده در محضر شما انجام این طرح را اعلام می‌کنم ،اجرای این پروژه به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده . این طرح به عنوان طرح مصوب دولت باید آغاز شود.

رییس جمهور همچنین با اشاره به زمان بندی این پروژه گفت: طراحی و برنامه ریزی این است که طی 7 سال پروژه راه آهن به استان انجام شود. پل‌ها و تونل‌های طولانی باید ساخته شود، البته این تونل با آن تونلی که شما گفتید فرق دارد و باید احداث شود تونل‌های مختلف باید ایجاد شود تا ان شاءالله این خط برای توسعه استان عملیاتی شود.

رئیس جمهور از عملیاتی شدن پروژه‌ی خط آهن استان چهار محال بختیاری در دولت یازدهم سخن گفت و افزود: این طرح توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام خواهد شد. بنده اعلام می‌کنم همه مسئولان بایدتلاش کنند تا این طرح 5 ساله انجام شود.

روحانی تکمیل پروژه فولاد سازی و راه‌اندازی تولید آهن اسفنجی و تولید ورق گالوانیزه را از دیگر پروژه‌های دولت در استان چهار محال و بختیاری اعلام کردند و افزود: بر اساس قول مسئولان اجرای این طرح‌ها با بخش خصوصی و دولتی است. صندوق توسعه ملی نیز به این پروژه کمک می‌کند. این پروژه‌ها طی سال های 94 و 95 عملیاتی می‌شود. این پروژه‌ها برای اشتغال و توسعه استان بسیار اهمیت دارد.

وی از تبدیل استان چهار محال بختیاری به قطب گردشگری کشور خبر داد و افزود: طرح چهارم دولت برای استان شما تبدیل چهار محال بختیاری به قطب گردشگری کشور است . بنده این قول را سال گذشته در سفر تبلیغاتی‌ام به شهرکرد اعلام کردم. همین‌جا به معاونت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اعلام می‌کنم که باید طرح جامع گردشگری را تا پایان سال تهیه و تصویب کند.

وی خاطرنشان‌کرد که طرح‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی که باید 6 هزارشغل جدید ایجاد کند با کمک بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به استقبال مردم در سفر به استان چهار محال بختیاری گفت: بر اساس اظهارات استاندار در تعطیلات عید فطر بالغ بر یک میلیون گردشگر وارد استان شد. استان ظرفیت خوبی برای پذیرش گردشگران دارد.

روحانی از به بهره برداری رسیدن 79پروژه اقتصادی در طی سالهای 93 و94 در استان چهار محال بختیاری سخن گفت و افزود: غیر از 4 طرح مهم اعلام شده ان شاءالله به حول و قوه الهی 79 پروژه طی سال های 93 و 94 به اتمام می‌رسد. این پروژه‌ها بالغ بر 206 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد . 76 پروژه در سال جاری و 3پروژه در سال 94 به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش سلامت وبیمه مردم را دارای اهمیت ویژه‌ای در دولت یازدهم دانست و افزود: طرح سلامت در 2 ماه گذشته همه مردم را زیر پوشش خودقرار داد. اینجا اعلام می‌کنم هر کس بیمه نیست برود و دراین طرح ثبت نام کند. همه مردم از طرح جدید تحول سلامت برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: مردم عزیزی که تا 2 ماه قبل وقتی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند، ناچار بودند بیش از 37 درصد مخارج بیمارستان را پرداخت کنند. بر اساس گزارش وزیر بهداشت و درمان در شهرها این میزان به 7 درصد و در روستاها به 5 درصد تقلیل یافته است. بنابراین این طرح ادامه می‌یابد تا مردم از نظر سلامت وبیمه در خطر نباشند.

روحانی از خریداری شدن بیش از 7 میلیون تن محصولات کشاورزی توسط دولت خبر داد وافزود: از شهریور ماه سال گذشته که قیمت تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت اصلاح شد، بیش از 7 میلیون تن محصولات کشاورزی توسط دولت خریداری شده است. این اقدام نشان از برنامه ریزی دقیق در حوزه‌ی کشاورزی دارد که ان شاء الله قدم‌های موثر دیگری نیز در این حوزه برخواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N429151

وبگردی