آفتاب
نماینده جنبش حماس در تهران:

خون فرزندان ما مانند همه مردم جهان است

خون فرزندان ما مانند همه مردم جهان است

نماینده جنبش حماس در تهران، گفت: مقاومت فلسطین توانسته ضربات محکمی را به رژیم صهیونیستی وارد کند و در واقع آن چه در غزه اتفاق می‌افتد جنایات جنگی علیه بشریت است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در نشست «بررسی حقوقی جنایت علیه بشریت و نسل کشی در غزه» گفت: شش دهه از اشغال فلسطین توسط اسرائیل می‌گذرد که این خود نشان ‌دهنده جنایتی بزرگ علیه ملت ما است و این تنها اشغالگری است که جهان به خود دیده است.

وی ادامه داد: من این را اعلام می‌کنم که اگر خون فرزندان ما را مورد آزمایش قرار دهند مشاهده می‌کنند که خون فرزندان ما مانند همه مردم جهان است و آن چه در غزه اتفاق می‌افتد جنایت جنگی علیه بشریت است.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: کشورهایی که از این رژیم حمایت می‌کنند بدانند که ملت‌هایشان به جنگ در غزه اعتراض دارند و پیام ما به جهان عرب و اسلام این است که در دوران حساسی قرار گرفته‌ایم و همچنین مقاومت فلسطین توانسته است ضربات محکمی را به رژیم صهیونیستی وارد کند.

خالد قدومی خاطرنشان کرد: امروز فرصت تاریخی وجود دارد که برای آزادی فلسطین کاری انجام دهیم.

در ادامه این نشست ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین، گفت: در سال 1948 حدود دو سوم ملت فلسطین از خانه‌های خود آواره شدند و جنایات همچنان ادامه دارد. در واقع جهانی که سکوت اختیار کرده شریک این جنایات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از اوایل اشغال فلسطین تاکنون بیش از 553 روستای فلسطین از بین رفته است و 6 هزارو 600 حمله هوایی صورت گرفته. همچنین در جنگ اخیر 31 هزار آتش‌بار بر سر غزه انجام شده است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: در غزه آب آشامیدنی وجود ندارد؛ زیرا تمام لوله‌های آب و پمپاژ آن مورد هدف رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته است.

ابوشریف اظهار کرد: 12 هزار شهید و مجروح در غزه حاصل جنگ اخیر است که بیش از 90 درصد آنها افراد غیرنظامی بوده‌اند. همچنین از این تعداد 4 هزار نفر از شهدا و زخمی‌ها را کودکان مظلوم غزه تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N429038

وبگردی