آفتاب
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

جهاددانشگاهی نقطه اطمینان‌بخش توسعه علمی و فرهنگی است

جهاددانشگاهی نقطه اطمینان‌بخش توسعه علمی و فرهنگی است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: جهاددانشگاهی نقطه اطمینان‌بخش توسعه علمی و فرهنگی کشور است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: جهاددانشگاهی نقطه اطمینان‌بخش توسعه علمی و فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به تلاش‎های گسترده جهاددانشگاهی در زمینه رشد و اعتلای کشور گفت: این نهاد، از نهادهای مبارکی است که در بدنه دانشگاه‎های کشور از آغاز تا امروز منشا برکات بسیاری بوده است.

وی افزود: جهادگران دانشگاهی که به حق نام جهادگر بر آنها نهاده شده است علاوه بر لایه ظاهر علوم که همان فرمول‎های علمی است به منابی دینی و اعتقادی نیز نظر دارد و با این نظر مبارک همیشه منشا آثار چشمگیری در این زمینه‎ها بوده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: یکی از فعالیت‎هایی که قطعا روند کاری این مجموعه در حوزه فعالیت‎های علمی را جهت بهتری خواهد داد، ارتباط مستمر با حوزه علمیه قم است.

فاضل لنکرانی، ادامه داد: خوشبختانه این نهاد مبارک و متعالی در بدنه دانشگاهی کشور شکل گرفت ولی این نهادهای تحول آفرین در حوزه نیز شکل گرفته است.

وی گفت: بیگانگان تلاش می‎کنند و در سایه این تلاش‎ها به افق‎های بسیاری رسیدند، ولی مسلمانان با نور ایمان قطعا به دامنه وسیع‎تری از کمال و انسانیت و نور ایمان خواهند رسید.

فاضل لنکرانی گفت: هرچه ارتباط اهل علم و دانشگاه با مراکز حوزوی بیشتر شود و مسایل علمی به خصوص حوزه پژوهش‎های جهاد استان به شکل جزیی‎تر ارایه شود، کار حوزویان برای صدور احکام سهل‎تر و امور جزیی نیز بهتر بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: این دانشنامه فقهی با بیش از هزار صفحه تکمیل شده است که هنوز جای کار دارد و باید یک فقه مستقل به پزشکی اختصاص یابد.

انتهای پیام

کد N428776

وبگردی