آفتاب

یک فعال دانشجویی: به دلیل تعریف نشدن جرم سیاسی، با هر مسأله‌ای برخورد امنیتی می‌شود

یک فعال دانشجویی: به دلیل تعریف نشدن جرم سیاسی، با هر مسأله‌ای برخورد امنیتی می‌شود

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: وقتی تنها بنا به نظر شخصی و جرایم ساختگی فعالان سیاسی را مجرم می‌خوانیم، در واقع آن‌ها را به سمت اپوزیسیون‌های خارجی هدایت می‌کنیم.

سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اگر بخواهیم از لحاظ جامعه‌شناسی به مشکلات مربوط به فعالان سیاسی نگاه کنیم، عدم تحمل نظر مخالف را می‌توانیم از مهم‌ترین دلایل آن بدانیم. در یک جامعه پیشرفته تحمل نظر مخالف بسیار مهم است. اگر حاکمیت نتواند نظر مردم را تحمل کند، در ادامه می‌خواهد به هر عمل آن‌ها واکنش شدید نشان دهد.

وی با بیان اینکه "باید اعتمادسازی میان حکومت و مردم انجام شود و به خود مردم نیز انتقال پیدا کند"، افزود: این شرایط با حرکت‌های گام به گام به دست می‌آید. همه مردم به عنوان عوامل پیشرفت یک جامعه از توسعه‌نیافته به سمت جامعه پیشرفته، باید بدانند که با صبر و حرکت‌های پیوسته به نتیجه خواهند رسید.

این فعال دانشجویی به تعریف نشدن جرم سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: از آنجا که جرم سیاسی در کشور ما تعریف نشده است، با هر مسأله‌ای برخورد امنیتی می‌شود. به طور مثال یک فعال سیاسی یا یک روزنامه‌نگار به خاطر بیان نظری به جرم امنیتی و سیاسی دستگیر می‌شوند در حالی که باید برای حفظ این افراد در درون نظام تلاش شود.

وی با تأکید بر ضرورت بازگشت متهمان سیاسی به زیر چتر نظام، اظهار کرد: کسانی که دیروز فعالان سیاسی بودند و امروز از طرف برخی به مجرمان سیاسی تبدیل شده‌اند باید به فضای حاکمیت بازگردند. مخالفان آن‌ها نباید فراموش کنند که روزی با همان متهمان امروز انقلاب کردند و این نظام را ساخته‌اند.

انتهای پیام

کد N428725

وبگردی