آفتاب
یک انجمن بشردوستانه :

ایتالیا همدست رژیم اسراییل در کشتار مردم غزه نباشد

ایتالیا همدست رژیم اسراییل در کشتار مردم غزه نباشد

رم - ایرنا - انجمن بشردوستانه ˈEmergencyˈ از ایتالیا خواست تا همدست رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان نباشد و فروش تسلیحاتی به اسراییل را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، انجمن امرجنسی در بیانیه ای ضمن غیرقابل قبول خواندن کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی و نقض شدید حقوق بشر اعلام کرد: ایتالیا درمیان کشورهای اتحادیه اروپا، اصلی ترین فروشنده سیستم های نظامی به اسراییل است. ما از دولت ایتالیا می خواهیم تا بر اساس قانون اساسی جمهوری ایتالیا که جنگ را رد می کند، همدست این خشونت دیوانه وار نباشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از دولت ایتالیا می خواهیم تا فورا توافق همکاری نظامی با اسراییل و همچنین برنامه آتی تمرینات مشترک نظامی هوایی را لغو کرده و از فروش سیستم های نظامی در احترام به قانون 185/90 (که فروش اسلحه به کشورهایی که حقوق بشر را نقض کرده و یا در جنگ هستند ، منع می کند) و همچنین ماده 11 قانون اساسی (که جنگ را رد می کند)، خودداری کند.

ما به همراه سایر صلح طلبان در ایتالیا و در جهان از ایتالیا به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا می خواهیم تا پیشرو یک روند واقعی صلح با استفاده از ابزار دیپلماتیک و حقوق بشر باشد.

این در حالی است که وزارت دفاع ایتالیا اخیرا از برنامه آتی تمرینات مشترک نظامی با اسراییل از روز30 شهریور ماه آینده خبر داد. خلبانان اسراییلی که در این روزها در حال فعالیت کامل در آسمان های غزه هستند، برای بهبود کارایی خود با نیروهای ایتالیایی و در آسمان های این کشور در ماه آینده به تمرینات مشترک نظامی می پردازند.

در این خصوص شبکه خلع سلاح و سایر سازمان های صلح طلب نیز به تازگی از ˈلاپو پیستلیˈ معاون وزیر خارجه ایتالیا خواسته اند فورا هرنوع حمایت نظامی از اسرییل را متوقف کند..

علاوه بر همکاری نظامی میان ایتالیا و ارتش اسراییل، شرکت هواپیماسازی ایتالیا اخیرا نخستین هواپیماهای آموزشی ام 346 را تحویل رژیم صهیونیستی داده که قرار است جایگزین هواپیماهای Ta- 4 شوند و گفته می شود تا سال 2016 میلادی مجموعا 30 فروند از این نوع جنگنده های آموزشی را به اسراییل تحویل خواهد داد.

ایتالیا بزرگترین صادرکننده تسلیحات به اسراییل در اتحادیه اروپا به شمار می رود و به تازگی دو فروند هواپیمای ام 346 را به تل آویو تحویل داده که توانایی بمباران را نیز دارد. شبکه خلع سلاح ایتالیا نیز اخیرا از دولت ایتالیا خواست ارسال سیستم های ماهواره ای به رِژیم صهیونیستی را متوقف کند.

البته ایتالیا در چارچوب کمک های بشردوستانه به مردم غزه صبح امروز یک پرواز حامل نیازهای اساسی برای فلسطینیان ارسال کرد. هواپیمای حامل نیازهای بشردوستانه صبح امروز از پایگاه ملل متحد در شهر بریندیزی در جنوب ایتالیا به همراه ˈلاپو پیستلیˈ معاون وزیر خارجه این کشور به مقصد تل آویو پرواز کرد.

این پرواز حامل 30 تن نیازهای اساسی مانند چادر، پتو، ژنراتور برق، کیت های بهداشتی و غیره به ارزش 350 هزار یورو است که پس از رسیدن به تل اویو توسط سازمان ملل میان بخش های آسب پذیرتر مردم غزه بویژه زنان، کودکان و سالمندان توزیع می شود.

گفتنی است که از ساعت 8 صبح امروز (9:30 به وقت تهران) اتش بس دوجانبه سه روزه میان اسراییل و حماس اغاز شد و نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام عقب نشینی کامل از نوار غزه کردند درحالی که بخشی از انان در مرزها می مانند.

پس از گذشت 29 روز از تجاوز نیروی های اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی به بیش از یک هزار و 800 تن ( بیش از 400 کودک ) و تعداد مجروحان نیز به بیش از 9 هزار و 400 نفر رسیده است.

اروپام *1*461*1547
کد N428339

وبگردی