آفتاب

پوتین خواستار مقابله به مثل مسکو با تحریم های غربی شد

پوتین خواستار مقابله به مثل مسکو با تحریم های غربی شد

رئیس جمهوری روسیه از مقامات دولت خود خواست اقدامات متقابل نسبت به تحریم های کشورهای غربی و همپیمانان آنان را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بر لزوم پاسخگویی هوشیارانه به تحریم های اعمال شده از سوی غرب به دلیل مواضع این کشور در بحران اوکراین تاکید کرد. وی امروز سه شنبه از مقامات دولتش خواست برای مقابله با این تحریم ها، اقداماتی متقابلی را در دستور کار خود قرار دهند.

پوتین گفت: ما به اقداماتی هوشیارانه به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیاز داریم اما این کار نباید موجب زیان دیدن مصرف کنندگان شود. وی از نهادهای مرتبط خواست در اسرع وقت پاسخی درخور به تحریم های غرب بدهند.

در راستای اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی، رسانه های ژاپن نیز از اعمال تحریم های جدید این کشور علیه روسیه در اعتراض به مواضع مسکو در قبال بحران اوکراین خبر دادند.

این تحریم ها شامل مسدود شدن حساب مالی 40 نفر از مقامات روسیه و اوکراین از جمله "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری سرنگون شده اوکراین، "سرگئی آکسنوف" کفیل ریاست جمهوری موقت جمهوی خودمختار کریمه و برخی مقامات جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک و لوهانسک و دو شرکت روسی فعال در جمهوری خودمختار کریمه و همچنین ندادن اجازه ورود به خاک ژاپن به این مقامات می شود.

کد N428333

وبگردی