آفتاب
کدخدایی در نشست بررسی حقوقی جنایت علیه بشر و نسل کشی در غزه:

دادگاهی صالح رژیم صهیونیستی را مجرم خواهد شناخت

دادگاهی صالح رژیم صهیونیستی را مجرم خواهد شناخت

سخنگوی اسبق شورای نگهبان تشکیل یک دادگاه صالح به راحتی مجرمانه بودن اقدامات سران رژیم صهیونیستی را بر اساس قواعد بین المللی به اثبات می رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست خبری بررسی حقوق نسل کشی و جنایت علیه بشر در غزه که در سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد گفت: در جنایات در حال وقوع غزه لازم است اشاره ای به اقدامات خلاف واقع و جرایم بین المللی رژیم صهیونیستی داشته باشیم که این یک توصیف حقوقی است.

وی گفت: اشغالگری یک جرم بین المللی است که با اصول و قواعد حقوق بین الملل مغایر است و متاسفانه سران رژیم صهیونیستی  از آغاز تاکنون به این وضعیت ادامه داده اند.

کدخدایی افزود: نکته دوم وصف تجاوزات رژیم صهیونیستی است. گروهی بدون مجوز بیش از 100 سال سرزمین دیگری را غصب و مردمان آن سرزمین را اخراج کرده و خودشان جای آنها نشسته اند.

وی تصریح کرد: آنها با تقسیم سرزمین بین مسلمان و غیر مسلمان اکتفا نکرده اند. از سال 1948 تاکنون مناطق در اختیار مسلمانان بسیار محدود و کم شده است. آنچه امروز در این سرزمین مظلوم به وقوع می پیوندد، نقض آشکار حقوق و قواعد بین الملل است که با سکوت سازمانهای بین المللی در این زمینه مواجه ایم.

کدخدایی گفت: نسل کشی، جنایت علیه بشریت، تبعیض نژادی و انجام عملیات کورکورانه نسبت به زنان، کودکان و غیر نظامیان، شکنجه، ترور، کوچ اجباری و استفاده از سلاح های ممنوعه و نقض موارد بشر دوستانه، مجموعه مواردی هستند که از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده اند.

سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: اینها عناوینی مجرمانه هستند که چنانچه دادگاهی صالح برای آن تشکیل شود به راحتی می تواند با قوانین بین المللی انطباق پیدا کرده و مجرمانه بودن اقدامات سران رژیم صهیونیستی را به اثبات برساند.

کد N428286

وبگردی