آفتاب

امام جماعت مسجدی در ایتالیا به اتهام موعظه های ضد صهیونیستی اخراج شد

امام جماعت مسجدی در ایتالیا به اتهام موعظه های ضد صهیونیستی اخراج شد

رم - ایرنا - امام جماعت مسجدی در شمال ایتالیا به اتهام موعظه های ضد یهودی و ضد صهیونیستی، با حکم وزیر کشور اخراج شد.

به گزارش ایرنا ، ˈآنجلینو الفانوˈ وزیر کشور ایتالیا حکم اخراج فوری امام جماعت مراکشی مسجد ˈسان دوناˈ در شهر ˈپیاوهˈ در شمال این کشور را به دلیل سخنرانی ضد صهیونیستی صادر کرد.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) در این باره نوشت: امام جماعت مسجد شهر پیاوه به اتهام اختلال شدید در نظم عمومی، خطر امنیت ملی و تبعیض مذهبی به حکم وزیر کشور اخراج شد.

آنسا افزود: امام جماعت این مسجد در سخنرانی در نماز جمعه، بر علیه یهودیان (صهیونیست ها) صحبت کرد و حضار را به نفرت علیه آنان تحریک کرد.

آنسا با اشاره به روزنامه ˈلیبروˈ نوشت: این مورد مربوط به پایان ماه جولای گذشته می شود، زمانی که امام جماعت مذکور در موعظه های خود که بطور ویدیویی ضبط شده و از سوی انجمن ˈMemri.orgˈ نزدیک به اسراییل پخش شده است، گفت: خداوندا ان چیزی که ما را خوشحال می کند، بر سر انها بیاور. خداوندا آنها را یکی یکی بشمار و جان همه آنها را بگیر.

وزیر کشور ایتالیا در این باره اظهار داشت: سخنرانی با لحنی ضد یهودی که در آن به صراحت تحریک برای اعمال خشونت و نفرت مذهبی شود غیر قابل قبول است. امیداروم تا این تصمیم من هشداری به همه انهایی باشد که فکر می کنند می توانند در ایتالیا به سخنرانی های نفرت انگیز بپردازند.

آنسا نوشت: حکم اخراج امام جماعت مذکور، در پی تایید سرویس های ضد تروریستی و با کمک سازمان اطلاعات شهر ونیز و هماهنگی با دادستانی صادر شد.

گفتنی است که درپی ادامه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، اخیرا شعارهای ضد اسراییلی و ضد صهیونیستی بر روی برخی از دیوارهای شهر رم نمایان شد. این شعارها که برخی از آنها مطالب تهدیدآمیز علیه صهیونیست ها دارند، در بسیاری از خیابان های مرکزی پایتخت ایتالیا نوشته شده بودند که بلافاصله توسط شهرداری رم پاک شدند.

درحالی که دستگاه دیپلماسی برخی کشورها سعی بر پیدا کردن راه حلی برای بحران غزه دارد، خیابان های اروپا و ایتالیا تبدیل به صحنه تطاهرات و اعتراض های مردمی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی شده و بمباران ها و مداخله نظامی اسراییل محکوم می شوند.

این در حالی است که شمار شهدای غزه بویژه زنان و کودکان در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی همواره افزایش یافته و تاکنون به بیش از یک هزار و 800 تن و تعداد زخمی ها نیز به بیش از 9 هزار نفر رسیده است.

اروپام*1*461/1547
کد N428243

وبگردی