آفتاب

صربستان حملات تروریستی گروه داعش در عراق را محکوم کرد

صربستان حملات تروریستی گروه داعش در عراق را محکوم کرد

بلگراد-ایرنا- آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان در نامه ای حمایت آمیز به نوری مالکی نخست وزیر عراق حملات تروریستی گروه داعش در این کشور را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دولت صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در نامه ای که اخیرا توسط نخست وزیر این کشور برای نخست وزیر عراق فرستاده شد، دولت صربستان با توجه به اقدامات غیر قانونی و تجاوز آمیز گروه افراطی و تروریستی داعش در جمهوری عراق این عملیات را محکوم کرد.

در این پیام همچنین آمده است: دولت جمهوری صربستان از مواضع جمهوری عراق در مورد اعمال غیرقانونی و تجاوزکارانه در قلمرو آن کشور حمایت کامل می کند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام معدوم، از حدود دو ماه پیش با حمله به ساختمان استانداری نینوا، عملیات نظامی بر علیه دولت مرکزی عراق را آغاز کردند که در پی آن بخش هایی از چند استان شمالی این کشور به دست اعضای این گروه تروریستی افتاد.

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور با انجام عملیات های گسترده، ضمن متوقف کردن پیشروی گروه تروریستی داعش به سوی پایتخت این کشور، برخی از مناطق اشغالی را از دست این گروه تروریسی آزاد کردند.

اروپام**5**436**1010
کد N428180

وبگردی