آفتاب

نظامی آمریکایی در صحرای سینای مصر زخمی شد

نظامی آمریکایی در صحرای سینای مصر زخمی شد

تهران – ایرنا – یک مقام امنیتی مصر گفت: یک نظامی آمریکایی عضو نیروهای چند ملیتی و ناظر دوشنبه شب بر اثر تیراندازی افراد مسلح به اردوگاه این نیرو در شبه جزیره سینای مصر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، شبه جزیره ناآرام سینا از هنگام برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری وقت مصر به دست ارتش در ژوییه 2013، شاهد اوجگیری حملات شبه نظامیان به نیروهای امنیتی و نظامی این کشور بوده است.

این مقام امنیتی مصر که نام وی ذکر نشده است، افزود که این نظامی از ناحیه بازو زخمی و در اردوگاه نیروهای چند ملیتی نزدیک دهکده ˈالجورهˈ در شمال شبه جزیره سینا تحت درمان قرار گرفت.

در جریان سرکوب ماموران امنیتی مصر بر حامیان مرسی پس از برکناری وی از سمت خود، دستکم 1400 تن از حامیان وی در درگیری های خیابانی کشته و هزاران تن دیگر زندانی شده اند.

ارتش مصر پس از کشته شدن 22 نظامی در حمله شبه نظامیان به یک پاسگاه ایست و بازرسی نزدیک مرز غربی این کشور با لیبی، اخیرا حملات خود را بر شبه نظامیان تشدید کرده است.

ام اف او یک نیروی پاسدار صلح چند ملیتی مستقل مستقر در سینا است که با فلسطین اشغالی و نوار غزه مرز مشترک دارد.

ماموریت این نیرو، نظارت بر اجرای پیمان سازش سال 1979 مصر با رژیم صهیونیستی است که منجر به عقب نشینی نیروهای نظامی این رژیم از شبه جزیره سینا شد.

خاورم**1486**1010
کد N428045

وبگردی