آفتاب
سفیر برزیل در آنکارا:

در مقابل کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل سکوت نمی کنیم

در مقابل کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل سکوت نمی کنیم

"آنتونیو لوئیس اسپینولا سالگادو" با اشاره به روابط سیاسی و اقتصادی برزیل با رژیم صهیونیستی تاکید کرد این روابط دلیلی بر سکوت این کشور در مقابل کشتار غیرنظامیان در غزه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آنتونیو لوئیس اسپینولا سالگادو" سفیر برزیل در ترکیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد. وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به مناسبات سیاسی و اقتصادی کشورش با این رژیم تاکید کرد: ما مناسبات زیادی با هم داریم اما این دلیل نمی شود که ما در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه سکوت کنیم.

سالگادو با ابراز تاسف از قتل عام زنان و کودکان بی گناه در غزه گفت سفیر بزریل در تل آویو که در جریان حمله اسرائیل به غزه، به کشورش فراخوانده شده است، مراتب اعتراض دولت خود نسبت به این جنایات را به اطلاع مقامات این رژیم خواهد رساند. سفیر برزیل در آنکارا همچنین ضمن قدردانی از تلاش های سازمان ملل و برخی کشورهای منطقه برای برقراری آتش بس در غزه یادآور شد: برزیل از برقراری آتش بس در غزه و پایان یافتن جنگ و آلام مردم فلسطین حمایت می کند.

به گفته این دیپلمات برزیلی میزان تلفات و ویرانی در غزه تکان دهنده بوده و تاسف بار است. وی ضمن تاکید بر لزوم پایان درگیری های نظامی، اظهار داشت برزیل از راه حل دیپلماتیک و بازگشت طرفین به میز مذاکره برای حل اختلافات استقبال می کند.

کد N428032

وبگردی