آفتاب

دولت تدبیر و امید به اشتغالزایی بخش خصوص توجه خاصی دارد

دولت تدبیر و امید به اشتغالزایی بخش خصوص توجه خاصی دارد

یاسوج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید به تولید و اشتغالزایی بخش خصوصی در زمینه های مختلف توجه وی‍‍‍‍‍‍ژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈسید علی محمد بزرگواریˈ روز سه شنبه در دیدار با مسوولان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته مهارت افزود: دولت یازدهم برای تجهیز کارگاه ها و آموزش رشته های مختلف اعتبارات لازم را در اختیار فنی و حرفه ای ها قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات استان های محروم و کم برخوردار کشور معضل بیکاری است.

بزرگواری گفت: استان کهگیلویه و بویر احمد در زمینه معضل بیکاری رتبه چهارم کشوری را دارد.

وی ابراز داشت: سازمان فنی و حرفه ای در زمینه مهارت آموزی تاکنون خوب عمل کرده و باید فعالیت های آن برای رفع معضل بیکاری جوانان جویای کار گسترش یابد.

بزرگواری تصریح کرد: جوانان و فارغ التحصیلان این استان متاسفانه با گرایش بسمت کارهای دولتی بویژه شرکت نفت کمتر به سمت مهارت آموزی می روند که این خود جای نگرانی دارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سوق دادن فکر و اندیشه فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت حوزه های تولید و اقتصادی بسیار مهم است.

وی افزود: مهارت آموزی بروز در رشته های مختلف موجب رفع معضل بیکاری و توسعه این استان خواهد شد.

بزرگواری ادامه داد: کاربردی کردن آموزش های فنی و حرفه ای برای تولید چرخه اقتصادی و اشتغالزایی مهم است و جوانانی که در مراکز فنی و حرفه ای آموزش می بینند، زودتر در بازار کار جذب می شوند.

دراین نششت ، مدیرکل آموزش و فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت:11مرکز فنی وحرفه ای این استان آماده برگزاری دوره های مهارت آموزی برای علاقمندان است.

ˈفرج الله رادˈ با ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نیازمند کار بین بخشی و حمایت سایر سازمان ها ،مراکز آموزشی و دانشگاهی است.

7461/671 / 1539
کد N428016

وبگردی