آفتاب

کواکبیان: نمی‌دانم علی مطهری چه اشکالی دارد که آقایان می خواهند او را حذف کنند؟

کواکبیان: نمی‌دانم علی مطهری چه اشکالی دارد که آقایان می خواهند او را حذف کنند؟

موسس و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه‌های غیردولتی طی مراسمی در شهرستان دشتستان گفت: نمی‌دانم علی مطهری چه اشکالی دارد که عده‌ای می‌خواهند او را از عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات حذف کنند؟ نباید نماینده مجلس در این هیات با 40 یا 50 رای انتخاب شود.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفي كواكبيان كه در آستانه روز خبرنگار و در مراسم جشن انتشار هشتصدمين شماره اتحاد جنوب در محل كانون امام‌خميني(ره) برازجان با حضور جمعي از فرمانداران شهرهاي مختلف استان بوشهر، اهالي مطبوعات، روحانيون، اقشار مختلف و جمعي از مقامات محلي سخن مي‌گفت با اشاره به اصل 24 قانون اساسي و اهميت و جايگاه رفيع مطبوعات به عنوان ركن چهارم دموكراسي و آيينه انعكاس مطالبات و مشكلات مردم بر حق آزادي بيان و مطبوعات تاكيد كرد و گفت: هركس بخواهد مانع برخورداري ‌آحاد ‌مردم از حق آزادي بيان و مطبوعات شود، بينش اسلامي و فلسفه برپايي انقلاب اسلامي را نمي‌شناسد و قطعا با دنياي مدرن امروزي نيز فاصله دارد.

مديرمسوول روزنامه مردم‌سالاري با اشاره به اهميت مطبوعات محلي و مردمي و غيردولتي خواستار برقراري نظام صنفي و تصويب قانون جامع اطلاع‌رساني براساس الزام برنامه‌هاي چهارم و پنجم پنج‌ساله توسعه كشور شد.
وي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي از سه ويژگي صداقت و راستگويي، شجاعت و ايستادگي و دفاع از منافع مردم را به عنوان ويژگي‌هاي اساسي خبرنگاران دانست و گفت اميدواريم در دولت يازدهم مشكلات جامعه خبرنگاران حل شود.
نماينده مجلس هشتم با اشاره به اين كه مجلس اين روزها بايد نماينده خود در هيات نظارت بر مطبوعات را انتخاب كند، گفت: عده‌اي در مجلس هشتم به اينجانب پيشنهاد كانديداتوري دادند كه گفتم بنده براي كميسيون ماده 10 احزاب فقط 73 راي آوردم لذا در اين موضوع هم در اين مجلس راي ندارم و خودم را كانديدا نكردم و از آقاي علي مطهري حمايت كرديم حال نمي‌دانم مگر ايشان چه مشكلي دارند كه عده‌اي بنا دارند ايشان را حذف كنند!؟ البته مجلس مي‌تواند با اصلاح آيين‌نامه كه از داخل صحن علني هم نمايندگان بتوانند كانديدا شوند اين موضوع را از انحصار عده خاص درآورد. زيرا به هر حال نماينده مجلس بايد مظهر راي اكثريت نمايندگان باشد نه آن كه فردي مثلاً بخواهد با 40 يا 50 راي انتخاب شود. اميدوارم مجلس نهم فردي را به هيات نظارت بر مطبوعات بفرستد كه حداقل نيمي از نمايندگان به او راي داده باشند.

/2727

کد N427993

وبگردی