آفتاب
نماینده‌ی مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد

زمین‌های قولنامه‌ای، از مهم‌ترین مشکلات کردستان

زمین‌های قولنامه‌ای، از مهم‌ترین مشکلات کردستان

نماینده‌ی مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر زمین‌های استان کردستان بدون مجوز و قولنامه‌ای هستند که این مسأله به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این استان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «سالار مرادی»، امروز(سه‌شنبه 14 مردادماه) در دیدار با مشاور ارشد رئیس‌جمهور و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان در سنندج، اظهار کرد: پارسال، مردم استان کردستان 72 درصد به دولت آقای روحانی رأی دادند، اما متأسفانه تاکنون مطالبات به حق این مردم در مدت این یکسال عمر دولت یازدهم محقق نشده است.

وی افزود: علاوه‌بر اینکه برای ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری در شهرهای مریوان و بانه صحبت‌هایی شده است، می‌طلبد برای شهر سنندج نیز یک منطقه آزاد ایجاد شود.

مرادی با بیان اینکه شهر سنندج قلب مناطق کردنشین است و می‌طلبد به آن بیشتر از اینها توجه شود، خاطرنشان کرد: مشکل زمین‌های قولنامه‌ای در استان کردستان به معضلی جدی تبدیل شده و اکثر زمین‌های استان، قولنامه‌ای هستند.

نماینده‌ی مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این زمین‌ها باعث افزایش ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز و بکارگیری افراد غیرمتخصص در ساختمان‌سازی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها به تهدیدی برای فضای شهر هم‌چنین امنیت جانی مردم تبدیل شده‌اند، یادآور شد:‌ چهار ناحیه منفصل شهری سنندج، جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر را در درون خود جا داده‌اند اما امکانات آنها در حد یک روستاست.

مرادی با اشاره به اینکه از دو سال پیش به فکر راه چاره برای برطرف کردن مشکل زمین‌های قولنامه‌ای استان کردستان هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچکدام از ادارات و ارگان‌ها مسئولیت برطرف کردن این مشکل را برعهده نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه برطرف کردن معضل زمین‌های قولنامه‌ای، به آسیب‌شناشی جدی نیاز دارد، یادآور شد: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی می‌کنیم که به صورت طرح و یا لایحه‌ای این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام

کد N427952

وبگردی