آفتاب

کواکبیان: نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات حداقل باید نیمی از رای نمایندگان را داشته باشد

کواکبیان: نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات حداقل باید نیمی از رای نمایندگان را داشته باشد

تهران – ایرنا – موسس و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه های غیر دولتی گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بر مطبوعات نباید با 40 یا 50 رای انتخاب شود بلکه باید حداقل نیمی از نمایندگان به او رای داده باشند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مصطفی کواکبیان در آستانه روز خبرنگار در مراسم جشن انتشار هشتصدمین شماره نشریه اتحاد جنوب در شهرستان دشتستان افزود: نمی دانم علی مطهری چه مشکلی دارد که عده ای می خواهند او را از عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات حذف کنند؟

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به این که مجلس این روزها باید نماینده خود را در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کند، یادآور شد: البته مجلس می تواند با اصلاح آیین نامه که از داخل صحن علنی هم نمایندگان بتوانند کاندیدا شوند، این موضوع را از انحصار عده خاص درآورد، زیرا به هر حال نماینده مجلس باید مظهر رای اکثریت نمایندگان باشد نه آن که فردی مثلاً بخواهد با 40 یا 50 رای انتخاب شود.

وی افزود: امیدوارم مجلس نهم فردی را به هیات نظارت بر مطبوعات بفرستد که حداقل نیمی از نمایندگان به او رای داده باشند.

کواکبیان به اصل 24 قانون اساسی و اهمیت و جایگاه رفیع مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و آیینه انعکاس مطالبات و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: هرکس بخواهد مانع برخورداری آحاد مردم از حق آزادی بیان و مطبوعات شود، بینش اسلامی و فلسفه برپایی انقلاب اسلامی را نمی شناسد و قطعا با دنیای مدرن امروزی نیز فاصله دارد.

مدیرمسوول روزنامه مردم سالاری به اهمیت مطبوعات محلی و مردمی و غیردولتی اشاره کرد و خواستار برقراری نظام صنفی و تصویب قانون جامع اطلاع رسانی بر اساس الزام برنامه های چهارم و پنجم پنج ساله توسعه کشور شد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی سه ویژگی صداقت و راستگویی، شجاعت و ایستادگی و دفاع از منافع مردم را ویژگی های اساسی خبرنگاران دانست و ابراز امیدواری کرد که در دولت یازدهم مشکلات جامعه خبرنگاران حل شود.

سیام**1058 **1449
کد N427919

وبگردی