آفتاب
برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی؛

وزیر خارجه فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی می‌رود

وزیر خارجه فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی می‌رود

وزیر خارجه فلسطین در روزهای آتی برای تشکیل یک پرونده کیفری علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی بعد از حدود یک ماه درگیری در نوار غزه، به دادگاه کیفری بین‌المللی در هلند می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر مدت کوتاهی پس از آتش‌بس 72 ساعته بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی مقرر شده است. آتش بس 72 ساعته با میانجی‌گری مصر در تلاش برای ایجاد یک آتش‌بس طولانی از امروز آغاز شد.

حماس و رژیم صهیونیستی طی حملات غزه، بارها یکدیگر را متهم به انجام "جنایات جنگی" کرده‌اند و همزمان از فعالیت‌های خود دفاع کرده و آنها را مطابق با قوانین بین‌المللی دانسته‌اند.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین ماه گذشته از سازمان ملل خواست تا به عفو اسرائیل پایان دهد و آن را به خاطر جنایت‌هایش مجازات کند.

هفته گذشته، سازمان ملل تحقیقی را درباره نقض حقوق بشر و جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی طی حملات اخیر صورت گرفته، آغاز کرد. این تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی از طرف فلسطینی بیشتر است.

دادگاه کیفری بین‌الملل بیش از یک دهه پیش و برای محکوم کردن افراد به دلیل جنایات جنگی شکل گرفت و دادگاهی است به عنوان آخرین پناهگاه برای کشورهایی است که در انجام تحقیقات خود ناتوان هستند.

رژیم صهیونیستی عضو این دادگاه کیفری نیست بنابراین این دادگاه صلاحیت قضایی تحقیق درباره آن را ندارد.

قطعنامه شورای امنیت این صلاحیت را دارد اما آمریکا متحد رژیم صهیونیستی این قدرت را دارد تا اینگونه پیشنهادها را متوقف کند.

مقامات فلسطین می‌گویند 1843 فلسطینی که بیشتر آنها غیرنظامی بودند، در این جنگ کشته شدند با این حال رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تقریبا نیمی از این کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

در سوی دیگر، رژیم صهیونیستی می‌گوید 64 تن از سربازانش و سه غیرنظامی از آغاز این درگیری‌ها در هشت ژوئیه و آغاز حملات راکتی حماس کشته شده‌اند.

مالکی در سفر خود به هلند علاوه از بازدید دادگاه کیفری بین‌المللی با وزیر خارجه هلند نیز دیدار خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N427816

وبگردی