آفتاب

جاسوس آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران و مصر

جاسوس آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران و مصر

اسناد جدید منتشر شده از سوی یک افشاگر آمریکایی نشان می‌دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه جاسوسی از ایران و مصر داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ هاآرتص، کلن گرین والد، همکار ادوارد اسنودن در افشای اسرار آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص جاسوسی‌های گسترده آمریکا نشان می‌دهد اسراییل و آمریکا در حوزه جاسوسی از کشورهای خاورمیانه، به ویژه ایران ومصر همکاری گسترده داشته‌اند.

این روزنامه یادآور شد: پس از آن که محمد مرسی در ژوئن سال 2012 با حمایت اخوان المسلمین در مصر به ریاست جمهوری رسید، آژانس‌های اطلاعاتی در آمریکا و اسراییل همکاری‌های خود را برای تحت نظرگرفتن حوادث و مصر افزایش دادند.

این اسناد هم‌چنین نشان دهنده‌ی همکاری مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا و اسراییل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مقامات ایرانی و برنامه‌ی هسته‌ای این کشور و تبادل اطلاعات میان آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) سال گذشته اسنادی را منتشر کرد که سرو صدای زیادی در میان شهروندان آمریکایی و جامعه بین‌الملل به راه انداخت.

این اسناد نشان می‌داد آژانس امنیت ملی آمریکا از میلیون‌ها شهروند در آمریکا و دیگر نقاط دنیا و هم‌چنین مقامات بلند پایه کشورهای مختلف هم‌چون آلمان و برزیل جاسوسی می‌کرده و مکالمات تلفنی وارتباطات تلقی آن‌ها را کنترل و حتی ذخیره می‌کرده است.

انتهای پیام

کد N427773

وبگردی