آفتاب
كواكبیان در آستانه روز خبرنگار در استان بوشهر؛

منتخبین هیات نظارت بر مطبوعات باید مظهر رای اكثریت نمایندگان باشند

منتخبین هیات نظارت بر مطبوعات باید مظهر رای اكثریت نمایندگان باشند

نمی‌دانم علی مطهری چه اشكالی دارد كه آقایان می خواهند او را حذف كنند؟/نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات نباید با 40 یا 50 رای انتخاب شود.

موسس و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه‌های غیردولتی طی مراسمی در شهرستان دشتستان گفت: نمی‌دانم علی مطهری چه اشكالی دارد كه عده‌ای می‌خواهند او را از عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات حذف كنند؟ نباید نماینده مجلس در این هیات با 40 یا 50 رای انتخاب شود.

به گزارش ایلنا، كواكبیان كه در آستانه روز خبرنگار و در مراسم جشن انتشار هشتصدمین شماره اتحاد جنوب در محل كانون امام‌خمینی(ره) برازجان با حضور جمعی از فرمانداران شهرهای مختلف استان بوشهر، اهالی مطبوعات، روحانیون، اقشار مختلف و جمعی از مقامات محلی سخن می‌گفت با اشاره به اصل 24 قانون اساسی و اهمیت و جایگاه رفیع مطبوعات به عنوان ركن چهارم دموكراسی و آیینه انعكاس مطالبات و مشكلات مردم بر حق آزادی بیان و مطبوعات تاكید كرد و گفت: هركس بخواهد مانع برخورداری ‌آحاد ‌مردم از حق آزادی بیان و مطبوعات شود، بینش اسلامی و فلسفه برپایی انقلاب اسلامی را نمی‌شناسد و قطعا با دنیای مدرن امروزی نیز فاصله دارد.

مدیرمسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به اهمیت مطبوعات محلی و مردمی و غیردولتی خواستار برقراری نظام صنفی و تصویب قانون جامع اطلاع‌رسانی براساس الزام برنامه‌های چهارم و پنجم پنج‌ساله توسعه كشور شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی از سه ویژگی صداقت و راستگویی، شجاعت و ایستادگی و دفاع از منافع مردم را به عنوان ویژگی‌های اساسی خبرنگاران دانست و گفت امیدواریم در دولت یازدهم مشكلات جامعه خبرنگاران حل شود.

نماینده مجلس هشتم با اشاره به این كه مجلس این روزها باید نماینده خود در هیات نظارت بر مطبوعات را انتخاب كند، گفت: عده‌ای در مجلس هشتم به اینجانب پیشنهاد كاندیداتوری دادند كه گفتم بنده برای كمیسیون ماده 10 احزاب فقط 73 رای آوردم لذا در این موضوع هم در این مجلس رای ندارم و خودم را كاندیدا نكردم و از آقای علی مطهری حمایت كردیم حال نمی‌دانم مگر ایشان چه مشكلی دارند كه عده‌ای بنا دارند ایشان را حذف كنند!؟

وی ادامه داد:‌البته مجلس می‌تواند با اصلاح آیین‌نامه كه از داخل صحن علنی هم نمایندگان بتوانند كاندیدا شوند این موضوع را از انحصار عده خاص درآورد. زیرا به هر حال نماینده مجلس باید مظهر رای اكثریت نمایندگان باشد نه آن كه فردی مثلاً بخواهد با 40 یا 50 رای انتخاب شود. امیدوارم مجلس نهم فردی را به هیات نظارت بر مطبوعات بفرستد كه حداقل نیمی از نمایندگان به او رای داده باشند.

کد N427730

وبگردی