آفتاب

افزایش 6 برابری تلفات رژیم صهیونیستی در نبرد با فلسطینی‌ها

افزایش 6 برابری تلفات رژیم صهیونیستی در نبرد با فلسطینی‌ها

تلفات ارتش رژیم اسراییل به طور بی‌سابقه‌ای در آخرین درگیری‌ها و نبرد با فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه نسبت به دو جنگ‌ قبلی افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بررسی اجمالی و بر اساس اطلاعات و آماری که بر روی اینترنت وجود دارد و نه لزوما آمار رسمی از سوی رژیم صهیونیستی یا دولت و گروه‌های مختلف فلسطینی، آمارها نشان می‌دهد که ارتش رژم صهیونیستی با ادعای توانمندی قوی نظامی در منطقه تلفات قابل توجهی را در میان سربازان خود طی یک ماه گذشته داشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی همواره یک سرباز خود را معادل ده‌ها فلسطینی قلمداد کرده است و نسبت به کشته،‌ زخمی یا ربودن آنها به شدت واکنش نظامی و سیاسی نشان داده است. هم‌چنین در مواردی این رژیم نشان داده است که در مقابل یک سرباز یا شهروند کشته شده‌اش که جسدش 100 تا 600 اسیر فلسطینی را آزاد کرده است. بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که تلفات سربازان اسراییلی در یک ماه اخیر حدودا 60 درصد نسبت به درگیری‌های قبلی افزایش داشته است.

در همین حال برخی تحلیل‌گران رسانه‌ای غربی نیز به این مساله اعتراف کرده‌اند. آنها کشته شدن یک سرباز اسراییلی در مقابل هر ۵ نیرویی که حماس از دست داده را یک پیروزی برای حماس عنوان کرده‌اند.

هم‌چنین آمار‌ها و اخباری هر چند غیررسمی از افزایش خودکشی، اختلالات روانی و فرار سربازان رژیم صهیونیستی در جنگ‌های قبلی و نیز اکنون دیده و شنیده می‌شود.

بر اساس گزارش ویکی‌پدیا، در بحران غزه در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، به مجموعه حوادث و رویدادهایی اطلاق می‌شود که با محاصرهٔ کامل نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و به دلیل آنچه اسرائیل آن‌ را تشدید پرتاب راکت از سوی گروه حماس از داخل خاک غزه به درون خاک خود می‌خواند، آغاز شد. به دلیل ناتوانی مردم غزه در تأمین سوخت و غذا و با منفجر شدن دو سوم دیوار مرزی غزه ‌در مصر، دامنهٔ این بحران به خاک مصر کشیده شد.

تعداد تلفات اسراییلی‌ها ۱۱ کشته و ۱۳۱ مجروح بوده است.

تعداد کشته شدگان فلسطینی در این جنگ ۴۰۹ نفر و با بیش از ۴۳۶ مجروح بوده است.

در جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در غزه که از ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید و با نام عملیاتی "سرب گداخته" در میان اسراییلی‌ها و در میان اعراب با نام "کشتار غزه" یاد می‌شود. تعداد کشته شده‌های رژیم صهیونیستی تا روز نوزدهم جنگ ۳ غیرنظامی و ۱۰ نظامی بود.

در "کشتار غزه" از آن‌جا که اولین روز جنگ با بیشترین شمار کشته و زخمی فلسطینی‌ها در یک روز از سال ۱۹۴۸ تاکنون پایان یافت، این روز در میان بخشی از عرب‌ها به روز "کشتار شنبه سیاه" معروف شد.

در این نبرد تعداد ۱۳۰۰ نفر از فلسطینی‌ها کشته و 5300 نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش ویکی‌پدیا هم‌چنین در میان اسراییلی‌ها 13 نفر کشته شدند که از این میان سه تن شهروند و ده تن سرباز بودند. هم‌چنین 518 نفر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، در نبرد اخیر میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها که از 8 جولای (17 تیرماه ) با کشته شدن سه نوجوان اسراییلی و به طور متقابل کشته و سوزاندن یک نوجوان فلسطینی آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد بر اساس اعلام رسانه‌های مختلف خارجی بیش از 40 سرباز رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. این در حالی است که روز دوشنبه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تاکنون 63 سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

در عین حال برخی سایت‌های عربی از کشته شدن بیش از 400 نفر از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

بر اساس اعلام خالد مشعل تاکنون 1700 زن، کودک و مرد فلسطینی در یک ماه اخیر کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N427428

وبگردی