آفتاب

بررسی تحولات فلسطین در دیدار مقامات وزارت خارجه ایران و اوگاندا

بررسی تحولات فلسطین در دیدار مقامات وزارت خارجه ایران و اوگاندا

معاون وزیر خارجه در امور کشورهای عربی و آفریقایی و وزیر مشاور در امور منطقه ای اوگاندا در ملاقات با یکدیگر ضمن اشاره به بحران غزه ، بر ضرورت هماهنگی کشورهای عضو این سازمان برای مواجهه با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کردند .

به گزارش خبرگزاری مهر، در ملاقات حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه در امور کشورهای عربی و آفریقایی با وزیر مشاور در امور منطقه ای اوگاندا در حاشیه سمینار وزرای امور خارجه کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران ، طرفین ضمن اشاره به بحران غزه ، بر ضرورت هماهنگی کشورهای عضو این سازمان برای مواجهه با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کردند .

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه ، افراط گرایی و تروریسم را عامل اصلی مشکلات مردم خـاورمیانه و آفریـقا دانست و تصریح کرد : متأسفانه گروه هایی تحت عنوان اسلام علیه مسلمانان دست به اقداماتی می زنند که در اصل بـا برنامه ریزی رژیم صهیونیستی و بـرخی از کشورهای غربی ساماندهی و هدایت شده اند و در جهت حفظ منافع این رژیم و نیز استمرار بهره برداری غربی ها از منابع انرژی منطقه است .

 عثمان کینجی وزیر مشاور در امور منطقه ای اوگاندا نیز ریشه مشکلات کنونی آفریقا را در ترویج افراط گرایی دانسته و بر لزوم رایزنی و همکاری های دوجانبه و منطقه ای برای رفع این مشکلات تأکید کرد .

کد N427407

وبگردی