آفتاب

دیده بان حقوق بشر: رژیم اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

دیده بان حقوق بشر: رژیم اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

تهران - ایرنا - دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به علت قتل شهروندان فلسطینی هنگام فرار آنها از حملات هوایی ارتش این رژیم به جنوب غزه، مرتکب جنایت جنگی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود آورده است: نظامیان اسرائیلی در جریان چند حادثه از روز 23 تا 25 ژوئیه (یکم تا سوم مرداد) در منطقه الخزاعه در جنوب نوار غزه با شلیک به سوی شهروندان فلسطینی موجب قتل آنان شدند که این امر نقض آشکار قوانین جنگی به شمار می رود.

این بیانیه می افزاید: حمله عمدی به شهروندانی که در نبردها و درگیری شرکت ندارند، جنایت جنگی محسوب می شود.

دیده بان حقوق بشر در این بیانیه تصریح کرده که شهروندان فلسطینی در منطقه الخزاعه خصوصا به علت حملات هوایی مداوم (رژیم صهیونیستی) با خطرات جدی مواجه شده و به کمک های پزشکی دسترسی نداشتند و هنگام فرار به سمت شهر خان یونس نیز هدف حمله (ارتش صهیونیستی) قرار گرفتند.

این بیانیه می افزاید: اگر ارتش اسرائیل در 21 ژوئیه(29خرداد) به ساکنان منطقه الخزاعه هشدار داده و از آنان خواسته بود که این منطقه را ترک کنند اما آنها اینکار را انجام ندادند، این امر بازهم باعث آن نمی شود که آنها به هدفی برای حمله تبدیل شوند.

ˈسارا لی واتسونˈ رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر نیز گفت: هشدار به خانواده ها، آنها را فقط به این دلیل که نتوانستد فرار کنند، به هدفی مشروع تبدیل نمی کند و حمله عمدی به شهروندان جنایت جنگی است.

خاورم/1275
کد N427141

وبگردی