آفتاب

کره جنوبی از طرح مجدد ادعای ارضی ژاپن انتقاد کرد

کره جنوبی از طرح مجدد ادعای ارضی ژاپن انتقاد کرد

تهران - ایرنا - کره جنوبی روز سه شنبه با انتقاد شدید از طرح مجدد ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی هشدار داد این قبیل اقدام ها به تیرگی بیشتر روابط دو کشور می انجامد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره جنوبی این هشدار را درحالی اعلام کرده است که وزارت دفاع ژاپن اخیرا در گزارش جدیدی با اشاره به برخی مناقشه های ارضی از جمله اختلاف با کره جنوبی برسر جزایر واقع در دریای شرقی (دریای ژاپن) بر مالکیتش بر این جزایر تاکید کرده است.

وزارت خارجه کره جنوبی طی بیانیه یی با اشاره به گزارش وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد: دولت ژاپن بار دیگر ادعاهای ˈمضحکˈ خود را درمورد این جزایر ابراز کرده که این ادعا ازنظر ما غیرقابل قبول بوده و از دولت ژاپن می خواهیم به طرح این گونه ادعاها پایان دهد.

براساس این گزارش، جزایر صخره یی واقع در دریای شرقی که به زبان کره ای ˈدوکدوˈ خوانده شده و ژاپنی ها آن را ˈتاکشیماˈ می نامند، یکی از موارد تنش شدید بین این دو کشور همسایه طی چندین دهه بوده است.

این درحالی است که روابط دو کشور درحال حاضر به دلیل اختلاف های گوناگونی در ارتباط با سلطه چندین ساله ژاپن بر شبه جزیره کره از 1910 تا 1945 میلادی به پایین ترین سطح طی چند سال اخیر رسیده است.

مناقشه بر سرجزایر واقع در دریای شرقی در سال 2012 زمانی شدت گرفت که ˈلی میونگ باکˈ رییس جمهوری وقت کره جنوبی اقدام به بازدید غیرمترقبه از این جزایر کرد.

آساق 1450**1392
کد N426980

وبگردی