آفتاب

دیوید کامرون: سازمان ملل حق دارد به حملات اسرائیل اعتراض کند

دیوید کامرون: سازمان ملل حق دارد به حملات اسرائیل اعتراض کند

نخست‌وزیر انگلیس بدون آنکه حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کند، گفت: بان کی مون حق دارد نسبت به حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در غزه اعتراض کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: آتش‌بس فوری بشردوستانه باید برقرار شود.

این اظهارات کامرون پس از آن مطرح شد که اد میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلیس از بی‌تفاوتی وی نسبت به کشتار غزه انتقاد کرد. میلیبند پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود: ما مخالف تهاجم و یورش اسرائیل به غزه هستیم. تهاجم به غزه احتمالا به حماس کمک خواهد کرد و اسرائیل را در چشم جامعه جهانی تضعیف می‌کند. گمان نمی‌کنم که این اقدامات به اسرائیل کمکی کند و گمان نمی‌کنم که با این اقدامات اوضاع بهتر شود بلکه شرایط وخیم‌تر می‌شود. من از حق اسرائیل برای دفاع از خودش دفاع می‌کنم اما نمی‌توانم مرگ صدها فلسطینی که به صورت وحشتناکی کشته می‌شوند، توضیح دهم، توجیه کنم و یا حتی از آن دفاع کنم. بیشتر این کشتارها در میان کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه انجام می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که موضع نخست‌وزیر انگلیس در قبال حملات رژیم صهیونیستی اشتباه است که مخالف چنین حملاتی نیست. دیوید کامرون در خصوص حملات جدید صهیونیستها به نوار غزه گفت: دولت انگلیس به روشنی اعلام می‌کند که لازم است تا آتش‌بس فوری، فراگیر و بشردوستانه برقرار شود و ما می‌خواهیم که این درگیری متوقف شود. ما بر این باوریم که کشته شدن مردم وحشتناک است.

کامرون درباره سخنان بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که حملات رژیم صیهونیستی را "تخطی از اخلاقیات" خوانده بود، گفت: گمان می کنم که سازمان ملل حق دارد بدین گونه اعتراض کند چرا که قوانین بین‌المللی روشن است و به وضوح می‌گوید که نباید غیرنظامیان بی‌گناه و یا مدارس هدف گرفته شوند. البته این در صورتی است که چنین اتفاقی افتاده باشد.

نخست وزیر انگلیس در رابطه با اینکه آیا قوانین بین‌المللی نقض شده است یا خیر، اظهار کرد: من وکیل بین‌المللی نیستم اما قوانین بین‌المللی بسیار بسیار واضح هستند و طبق آن استفاده از نیرو و فشار همواره باید متناسب باشد و نباید غیرنظامیان را هدف گرفت.

انتهای پیام

کد N426903

وبگردی