آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و مصر در مورد غزه

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و مصر در مورد غزه

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص اوضاع غزه رایزنی و بر لزوم توقف خشونت‌ها در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل بر اهمیت توقف خشونت‌ها در نوار غزه به عنوان گام اول و مهم برای تحقق آتش‌بس دائم در این منطقه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص اوضاع وخیم نوار غزه بحث و تبادل نظر کردند و لاوروف بار دیگر بر موضع ثابت مسکو در قبال بحران غزه تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: لاوروف همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که بهبود اوضاع غزه رسیدن به توافق‌هایی را می‌طلبد که مانع اعمال زور مجدد علیه غیرنظامیان بی‌گناه شود.

لاوروف همچنین پیش از این در تماسی تلفنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر با وی در خصوص اوضاع نوار غزه و طرح آتش مصر بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم رسیدن به توافق نامه‌هایی برای حل دائم بحران غزه و عدم تکرار حملات نظامی تاکید کردند.

لاوروف همچنین بر حمایت روسیه از طرح آتش بس مصر تاکید و از اقدام قاهره برای برقراری تماس‌ها میان مسئولان فلسطینی و اسرائیلی جهت حل بحران غزه استقبال کرد.

دو طرف همچنین در خصوص اوضاع وخیم لیبی بحث و بر تلاش برای حل بحران سیاسی در این کشور از طریق ترغیب گروه‌های سیاسی به برگزاری مذاکرات ملی تاکید کرد.

لاوروف و شکری همچنین در خصوص روابط دو جانبه میان مسکو و قاهره و لزوم تحکیم این روابط بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

کد N426629

وبگردی