آفتاب

اردوغان: ترکیه به دنبال صلح و ثبات دائم منطقه‌ای است

اردوغان: ترکیه به دنبال صلح و ثبات دائم منطقه‌ای است

نخست وزیر ترکیه گفت: آنکارا از ثبات کشور دفاع می‌کند و قدرت خود را گسترش می‌دهد و تلاش می‌کند تا صلح و ثبات در منطقه را دائمی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، اظهارنظرهای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در حالی مطرح شد که شورای عالی نظامی این کشور تحت رهبری اردوغان و با حضور مقام‌های ارشد نظامی و غیر نظامی فعالیت خود را در چهارم اوت آغاز کرد.

اردوغان در "کتاب ویژه" آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه نوین در آنیتکبیر نوشت: ما در دوران حساسی زندگی می‌کنیم که باید اقدامات دقیقی را برای قدرتمند کردن ارتش خود با استفاده از مردان با صلاحیت، تجهیزات مدرن و ظرفیت‌های بالای عملیاتی انجام دهیم.

اردوغان همچنین هدف دولتش را در تبدیل کردن ترکیه به یکی از 10 کشور توسعه یافته تا 2023، صدمین سالگرد ایجاد جمهوری ترکیه بار دیگر مطرح کرد و گفت: در این مورد، ما نباید مسئولیت‌های انسانی و ذاتی خود را که از تاریخ کهن خود به ارث برده‌ایم فراموش کنیم و باید امنیت ملی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

نشست شورای عالی نظامی ترکیه دو بار در سال برگزار می‌شود؛ یکی در اوت و دیگری اوایل دسامبر و در آن مقام‌ها به بررسی آمادگی نظامی کشور برای جنگ، ضرورت‌ها و نیازهای لجستیکی و ساختار آتی سازمان، تشویق و مجازات‌ مقام‌های ارشد نظامی می‌پردازند.

تصمیمات این شورا پس از تایید عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه در ششم اوت علنی می‌شود.

انتهای پیام

کد N426561

وبگردی