آفتاب

پورمختار: پرونده شکایت از رییس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 بسته شد

پورمختار: پرونده شکایت از رییس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 بسته شد

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده شکایت از «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 که توسط برخی نمایندگان صورت گرفته شده بود تعیین تکلیف و بسته شد.

«محمدعلی پورمختار» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره نتیجه شکایت برخی از نمایندگان از «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: برخی افراد درباره اخراج چند نفر از کارمندان سازمان انرژی اتمی شکایت کردند که با برگزاری جلسه ای در کمیسیون با حضور شاکیان و دکتر صالحی به این پرونده رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری رسیدگی به شکایت از رییس سازمان انرژی اتمی، این پرونده تعیین تکلیف شده است، اظهار داشت: پس از بررسی شکایت صورت گرفته مشخص شد که بحث درباره جابجایی افراد در سازمان انرژی اتمی بوده و نه اخراج و از این رو مقرر شد که از سه یا چهار نفری که موضوع شکایت بودند همچنان در جای دیگری استفاده شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس خاطر نشان کرد: جابجایی امری است که در تمامی سازمان ها و نهادها اتفاق می افتد و موضوع مهمی نیست ولی در آن جلسه با کلیات و مسایلی که توسط نمایندگان شاکی و توضیحاتی که رییس سازمان انرژی اتمی ارایه کردند، به این نتیجه رسیدم که از این چند نفر موضوع شکایت، در بخش های دیگر سازمان انرژی اتمی استفاده شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس که از اعضای جبهه پایداری هستند، از جمله حمید رسایی، علیرضا زاکانی و محمد سلیمانی به کمیسیون اصل 90 با عنوان «اخراج برخی دانشمندان هسته ای» از رییس سازمان انرژی اتمی شکایت کرده بودند.

رییس سازمان انرژی اتمی نیز به رغم آنکه سازمانش بارها درباره جا به جایی این نیروها توضیحاتی ارایه کرده، در اواخر اسفندماه سال گذشته برای پاسخ به این شکایت در کمیسیون اصل 90 مجلس حضور یافت.

«جبهه پایداری» تشکل سیاسی ثبت نشده ای است که اخیرا درخواست ثبت تشکل خود را به وزارت کشور ارایه داده است.

این تشکل که تعداد اندکی از نمایندگان مجلس نیز نماینده فکری آن در قوه مقننه محسوب می شوند، اقلیتی است که از زمان تشکیل دولت یازدهم بیشترین سوال و تذکر را به اعضای این دولت داده و حتی استیضاح برخی وزرای کابینه را کلید زده است.

«مصطفی افضلی فرد» به خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره شکایت افراد حقیقی و حقوقی به ویژه تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی گفته بود که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی و نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی به خاطر «اخراج دانشمندان هسته ای» به این کمیسیون شکایت کرده اند که به دلیل اهمیت موضوع، این شکایت با اولویت در کمیسیون بررسی شده است.

سیام**9103**1572
کد N426501

وبگردی