آفتاب
مقام فلسطینی:

بر اساس طرح آتش بس، رژیم صهیونییتی باید از نوار غزه عقب نشینی کند

بر اساس طرح آتش بس، رژیم صهیونییتی باید از نوار غزه عقب نشینی کند

تهران - ایرنا - ˈموسی ابومرزوقˈ یکی از اعضای دفتر سیاسی ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) گفت: بر اساس طرح توافقی برای برقراری آتش بس در نوار غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی باید از این منطقه عقب نشینی کنند .

به گزارش پایگاه خبری ˈالیوم السابعˈ، ابومرزوق صبح سه شنبه در کاربر شخصی خود در شبکه اجتماعی ˈ توییترˈ نوشت: آتش بس از ساعت هشت صبح (به وقت محلی غزه) آغاز می شود و ارتش ستمگر رژیم صهیونیستی باید از نوارغزه عقب نشینی کند .

از سوی دیگر ˈعزت الرشقˈ یکی دیگر از اعضای دفتر سیاسی ˈحماسˈ در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر تاکید کرد: گروه های فلسطینی با طرح آتش بس موافقت کرده اند و به زودی مذاکرات غیر مستقیم در مورد شرایط این آتش بس که فلسطینی ها قبلا مطرح کرده و آن را به اطلاع مصری ها رسانده اند، آغاز می شود .

یک مقام ارشد مصری دوشنبه شب اعلام کرده بود که نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطینی با آتش بس 72 ساعته در غزه که از صبح سه شنبه آغاز می شود، موافقت کرده اند.

مقام مصری گفت: تماس های مصر با طرف های درگیر منجر به این آتش بس شده است که از ساعت پنج صبح به وقت گرینویچ (9 و 30 دقیقه به وقت تهران) اجرا خواهد شد.

نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و با مصر و فلسطین اشغالی هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.

رژیم صهیونیستی در 29 روز گذشته با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بی گناه فلسطین، همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهد و تاکنون بیش از یک هزار و 865 نفر از غیرنظامیان فلسطینی را به شهادت رسانده و دستکم 9 هزار و 635 نفر را زخمی کرده است .

خاورم **2041**1651
کد N426480

وبگردی