آفتاب

اعلام همبستگی نمایندگان مجلس پاکستان با مردم غزه

اعلام همبستگی نمایندگان مجلس پاکستان با مردم غزه

اسلام آباد – ایرنا – نمایندگان مجلس پاکستان در جلسه عصر دوشنبه، به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه ای در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، با ساکنان مظلوم و بی دفاع غزه اعلام همبستگی کردند.

نمایندگان مجلس پاکستان در این قطعنامه همچنین خواستار آتش بس فوری و توقف حملات ارتش صهیونیستی به غزه شدند.

در بخشی از قطعنامه آمده است: حملات ارتش اسراییل موجب قتل عام جمع زیادی از مردم بی گناه، غیرنظامی و غیرمسلح فلسطینی ازجمله زنان و کودکان شده است. ما اعضای پارلمان پاکستان، به اتفاق آرا و فارغ از اختلافات نظرهای سیاسی، خشم و انزجار خود را از کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم.

نمایندگان مجلس پاکستان همچنین خواستار رفع محاصره غزه و بازگشایی مرزهای آن و آزادسازی زندانیان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

همچنین «ممنون حسین» رییس جمهوری پاکستان ضمن دیدار با «ایاد امین عبدالله مدنی» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که کشورش همراه و یکصدا با سایر اعضای جامعه جهانی، تجاوزها و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم می داند.

چندی پیش نیز «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه و اعلام همبستگی با آنان، آن را نقض صریح قوانین بین المللی و حقوق بشر دانسته بود.

دولت پاکستان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال را که مصادف با روز جهانی قدس و ابراز انزجار جهانی علیه جنایات صهیونیست ها بود، به دلیل شهادت تعداد زیادی از شهروندانی فلسطینی به دست ارتش متجاوز و جنایتکار رژیم صهیونیستی، عزای عمومی اعلام کرده بود.

بر اثر تهاجم ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه که از حدود یک ماه پیش آغاز شده است، تاکنون بیش از یک هزار و 860 فلسطینی شهید و نزدیک به 10 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

با وجود فریاد خشم و انزجار مردم سراسر جهان از اقدامات جنایتکارانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی، بسیاری از قدرتهای بزرگ مدعی دفاع از حقوق بشر و سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین المللی دفاع از حقوق ملتها، تاکنون هیچ اقدام عملی و کارسازی در جهت متوقف کردن این حملات انجام نداده اند.

آساق**ا.ر**ش**1723**1577
کد N426392

وبگردی