آفتاب

استقبال کشورهای غربی از گشایش پارلمان لیبی / محکومیت درگیری ها در طرابلس و بنغازی

استقبال کشورهای غربی از گشایش پارلمان لیبی / محکومیت درگیری ها در طرابلس و بنغازی

لندن - ایرنا- کشورهای انگلیس ، فرانسه، ایتالیا، آلمان و آمریکا ، ضمن استقبال از گشایش مجلس نمایندگان لیبی، درگیری های جاری در این کشور بحران زده از جمله در طرابلس و بنغازی را بشدت محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه گفت: کشورهای انگلیس ، فرانسه، ایتالیا، آلمان و آمریکا در بیانیه مشترکی عنوان کردند: ما قویا خشونت های جاری در لیبی از جمله در بنغازی و طرابلس که بر روند دمکراسی و نیز مردم این کشور تاثیر گذاشته است، محکوم می کنیم.

براساس این گزارش، در این بیانیه از گروه های درگیر در لیبی خواسته شده است که ضمن پذیرفتن آتش بس فوری، گفت وگوهای سیاسی صلح آمیز را با حمایت سازمان ملل آغاز کنند.

قدرت های غربی از این گروه های درگیرهمچنین خواستند که اقتدار نمایندگان منتخب مردم لیبی که بدنبال ایجاد کشوری باثبات و مرفه هستند، به رسمیت بشناسند.

نخستین جلسه پارلمان جدید لیبی روز گذشته (دوشنبه) در شهر ˈطبرقˈ در شرق این کشور، به ریاست ˈابوبکر بعیرهˈ، آغاز به کار کرد.

پارلمان جدید لیبی در حالی فعالیت خود را آغاز می کند که شهرهای طرابلس و بنغازی در این کشور همچنان صحنه درگیری های شدید هستند.

درگیری ها میان شبه نظامیان در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس روز شنبه دوباره آغاز شد.

براساس گزارش های منتشر شده طی درگیری های اخیر در لیبی بیش از 200 تن کشته و یک هزار تن دیگر زخمی شده اند.

دولت لیبی با گذشت سه سال از سقوط حکومت ˈمعمر قذافیˈ هنوز نتوانسته است حاکمیت خود را بر شبه نظامیان اعمال کند.

اروپام** 1552** 3404
کد N426324

وبگردی