آفتاب

وزیر کشور:ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی با نگاهی اصلاح طلبانه ضروری است

وزیر کشور:ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی با نگاهی اصلاح طلبانه ضروری است

تهران- ایرنا- وزیر کشور با اشاره به سه نگاه ساختاری ، اصلاح طلبانه و محافظه کارانه جهت اصلاح مسائل و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در کشور بر ضرورت ریشه یابی مسائل بانگاهی اصلاح طلبانه که همان اصلاح امور جاری است تأکید کرد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در شصت و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که به منظور بررسی ˈ نحوه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمیˈ برگزار شد، گفت: موضوع حاشیه نشینی بحثی ریشه دار ، مهم و درخور توجه بوده و به عنوان یکی از چالش های اصلی در جامعه کنونی در کنار مباحث بیکاری و بحران آب حائز اهمیت است .

وی افزود: از جمله اقدامات اصلی جهت رفع مسائل در این خصوص مبتنی بر نظام برنامه ریزی است که معتقد به بازتولید فعالیت ها ، نسبت جمعیتی و امکانات در مناطق می باشد .

وزیر کشور با بیان اینکه در چارچوب وظایف جاری و قانونی و با بسیج امکانات می توان شرایط را به گونه ای طراحی کرد که شرایط امکان یک زندگی حداقلی در مناطق سکونتگاه های غیر رسمی ، همراه با امنیت و آرامش فراهم آید.

رحمانی فضلی گفت : در صورت نبود رسیدگی مناسب نسبت به این مناطق امکان گسترش تبعات اجتماعی منفی ناشی از آن در مناطق شهری و کلانشهرها وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد مشکلات کالبدی در قالب تجمیع غیر قانونی و زندگی در شرایط بسیار پایین در مناطق سکونتگاه های غیر رسمی و توجه جدی به مسائل کالبدی ، اقتصادی و فیزیکی در این مراکز ضروری است .

اعضای شورای اجتماعی کشور در نشست امروز درباره معضلات و چالش های آینده حاشیه نشینی و سکونت در کنار شهرهای بزرگ به بحث و بررسی پرداختند و گزارش استاندار البرز درباره سکونتگاه های غیر رسمی استان البرز و گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات ستاد ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و استماع نقطه نظرات اعضاء شورای اجتماعی کشور از دیگر برنامه های این نشست بود .

سیام**7261 **1449
کد N426002

وبگردی