آفتاب

گزارش ایسنا از تجمع دانشجویی در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران

گزارش ایسنا از تجمع دانشجویی در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران

تعدادی از اعضای کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه عصر دوشنبه با تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران با سردادن شعارهای "مرگ‌ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "یا ایها المسلمین، اتحدو اتحدو" و "گذرگاه رفح را باز کنید" اعتراض خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه و سکوت جوامع بین‌المللی اظهار کرده و خواهان بازگشایی گذرگاه رفح برای کمک‌رسانی به مردم غزه شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه که از چند تشکل دانشجویی تشکیل شده است، از صبح امروز با تحویل نامه‌هایی به سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی در تهران مانند پاکستان، مالزی،‌ الجزایر، مصر و ترکیه نسبت به سکوت جوامع مرتجع عرب منطقه در مقابل فجایع غزه اعتراض کردند و قرار است بعد از تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع مصر به سمت سفارت اردن رفته و به دلیل ممانعت این کشور از ارسال کمک‌ها بشر دوسنانه به فلسطین شب را آن‌جا تحسن کنند.

به گزارش ایسنا، کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه در نامه‌ای که به سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی در تهران تحویل داده‌اند اعتراض خود را نسبت به سکوت برخی کشورهای اسلامی در رابطه با کشتار بی‌رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

متن این نامه به شرح زیر است:

هم اکنون 28 روز از شروع تهاجم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه می‌گذرد؛ حمله‌ای که تا این لحظه منجر به شهادت بیش از 1800 غیرنظامی و 9300 مجروح شده است. مطابق اعلام نهادهای بین‌المللی به ویژه یونیسف 30 درصد از شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند که این آمار در کنار کشتار زنان و سالخوردگان به خوبی کور بودن بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه را نشان می‌دهد.

با توجه به محاصره چندین ساله نوار غزه و تراکم بالای جمعیتی آن نیاز شدید مردم به کمک‌های دارویی و پزشکی و همین طور مواد غذایی، جنبش دانشجویی ایران از شما به عنوان نماینده دولت کشورتان خواهشمند است نسبت به پیگیری موارد زیر از دولت مطبوع خود مساعدت‌های لازم را مبذول فرمایید:

- محکومیت جدی و قاطع جنایت‌های جنگی صورت گرفته در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

- اهتمام در تشکیل هیاتی مرکب از دولت‌های آزادی‌خواه برای اعلام جرم و جنایات بشری علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های کیفری بین‌المللی

- ارسال فوری کمک‌های امدادی و پزشکی به نوار غزه

- ارسال فوری کمک‌های غذایی به نوار غزه

- کمک به تسلیح کرانه باختری رود اردن

- بازگشایی گذرگاه رفح برای تسهیل روند درمانی مجروحان و ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی به داخل نوار غزه

- حضور در همایش بین‌المللی دانشجویان در محکومیت رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام

کد N425871

وبگردی