آفتاب

مروری بر تازه ترین رویدادهای غزه

مروری بر تازه ترین رویدادهای غزه

تهران - ایرنا - نقض آتش بس یک جانبه از سوی رژیم صهیونیستی، بحران غزه، تمرینات نظامی مشترک ایتالیا و رژیم صهیونیستی و محکوم کردن جنایات این رژیم از سوی دیده بان حقوق بشر از مهم ترین اخبار و رویدادهای سرزمین های اشغالی فلسطین به شمار می آید.

*نقض آتش بس یک جانبه از سوی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی که با اعلام آتش بس 7 ساعته در صدد نمایش ژست بشردوستانه برآمده بود، امروز (دوشنبه) تنها با گذشت لحظاتی از آغاز این آتش بس با حمله به یک اردوگاه پناهجویان در شهر غزه، آتش بس یکجانبه ای را که خود پیشنهاد داده بود، نقض کرد.



*عدم اعتماد جنبش حماس به اعلام آتش بس رژیم صهیونیستی

ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای از عدم اعتماد این جنبش به  اعلام آتش بس هفت ساعته امروز رژیم صهیونیستی خبر داد.

ابوزهری هدف از برقراری این آتش بس را دور کردن نگاه های مردم جهان از کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه دانست.



*شرق رفح در نوار غزه استثنای محدوده آتش بس 7 ساعته صهیونیست ها

به رغم اعلام آتش بس یک جانبه از سوی رژیم صهیونیستی از 10 صبح امروز تا ساعت پنج بعد از ظهر،  این رژیم ، منطقه شرق رفح را شامل این آتش بس ندانست.



*بحران غزه و تمرینات نظامی مشترک ایتالیا و رژیم صهیونیستی

درحالی که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در سکوت کامل دولت های غربی و عربی به نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهند، قرار است رژیم صهیونیستی و ایتالیا تمرینات مشترک نظامی برگزار کنند.

یک روزنامه ایتالیایی با لحنی تند و انتقادی نوشت: برای بهبود کارایی خلبانان اسراییلی که این روزها در حال فعالیت کامل در آسمان های غزه هستند، نیروهای نظامی اسراییلی  و ارتش ایتالیا از روز 21 سپتامبر آینده (30 شهریور) در آسمان جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا، به تمرینات مشترک نظامی خواهند پرداخت.



*محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از سوی دیده بان حقوق بشر

مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع غزه و کرانه باختری را محکوم کرد.

پس از گذشت نزدیک به یک ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ˈسارا لی وینستونˈ نظامیان صهیونیست را مسوول و مسبب کشتار ˈبی رحمانه ˈ و ˈعامدانه ˈ در غزه و معترضان ساکن کرانه باختری دانست.



*وزیرخارجه لوکزامبورگ: حملات اسراییل در غزه جنایات ضد بشری است

در ادامه واکنش های بین المللی به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قراردادن منازل مسکونی و مدارس، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفت: اقدامات اسراییل علیه مردم غزه جنایات ضد بشری است و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

واکنش ها به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در شهر رفح در نوار غزه همچنان از سوی مردم دنیا و مقام ها و مسوولان کشورهای مختلف ادامه دارد و عمق این حمله وحشیانه به گونه ای است که اغلب مقام های مسوول کشورها، از این حمله به عنوان یک تراژدی یاد می کنند.



*ابراز نگرانی بان کی مون از افزایش اقدامات ضد یهودی در اروپا

در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه، با موجی ازخشم و نفرت در سراسر جهان و از جمله افکار عمومی اروپا و آمریکا روبرو شده است، دبیر کل سازمان ملل از افزایش اقدامات ضد صهیونیستی در اروپا ابراز نگرانی کرد.



*اردنی ها خواستار بسته شدن سفارتخانه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورشان شدند

صدها اردنی در اعتراض به سیاست های آمریکا درخصوص تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقابل سفارتخانه آمریکا در امان پایتخت این کشور تجمع کرده و خواستار بسته شدن سفارتخانه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در اردن شدند.



*درخواست لغو توافق نامه های نظامی و امنیتی ترکیه با رژیم صهیونیستی

ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ از نامزدهای ریاست جمهوری ترکیه با وصف جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به عنوان بزرگترین جنایت قرن، در یک سخنرانی تبلیغاتی خطاب به اردوغان گفت: بین اسراییل (رژیم صهیونیستی) و ترکیه 12 توافق نامه مهم شامل همکاری های اقتصادی، تجهیزات نظامی، رزمایش و تبادل اطلاعات نظامی منعقد شده است، برای نشان دادن حسن نیت خود در قبال مردم غزه و فلسطینی ها این توافق نامه ها را لغو کنید.



*تحلیل گر صهیونیستی: شرکای عرب اسراییل، دست ما را در غزه باز گذاشته اند

ˈسمادار پِریˈ با عنوان تحلیلگر طی یادداشتی در روزنامه ˈیدیعوت آحارونوتˈ نوشت: سیسی (رییس جمهور مصر) حماس را عامل تخریب باریکه غزه می داند و به خوبی می داند که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مخالف مذاکره با حماس است، زیرا اسرائیل شریکی برای مذاکره پیدا نمی کند و چیزی نیز برای مذاکره کردن درباره آن وجود ندارد.

به اعتقاد وی، برخی سران عرب به عنوان شریک اسراییل، دست رژیم صهیونیستی را در غزه باز گذاشته اند تا هر کاری که می خواهد، انجام دهد و منافع خود و آنان را تامین کند.



*رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است

ˈنائل ابوعودهˈ عضو ارشد گروه فلسطینی مجاهدان، بمباران غیرنظامیان و تخریب منازل بر سر ساکنان آن در باریکه غزه را بیانگر شکست سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی دانست.



*اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در تجاوز نظامی به غزه

ˈدانی دانونˈ یکی از اعضای کنیست رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که این رژیم پس از گذشت بیش از 27 روز از جنگ ضد غزه، هیچ دستاورد قابل ذکری نداشته و در این جنگ متحمل شکست شده است.

از سوی دیگر ˈعوزی لاندوˈ وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به فروپاشی قدرت بازدارندگی این رژیم تاکید کرد که تل اویو در جنگ علیه غزه، شکست خورده و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.



*درخواست محمود عباس از جامعه جهانی برای اعمال فشار به صهیونیست ها

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای از جامعه جهانی خواست به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به حملاتش به نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی بی دفاع شده است، فشار آورند.

خاورم**7074**1586
کد N425730

وبگردی