آفتاب
رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد

توجه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به خانه احزاب

توجه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به خانه احزاب

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موضوعات مورد توجه در نشست فوق‌العاده این تشکل را تشریح کرد.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نشست فوق‌العاده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اکثریت اعضا به منظور بررسی موضوع خانه احزاب و قانون احزاب برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد تا نسبت به راه‌اندازی مجدد خانه احزاب اهتمام ویژه به عمل آید. ضمن اینکه تاکید اکثریت اعضای خانه احزاب بر راه‌اندازی مجدد این نهاد صنفی با همان نام خانه احزاب است.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه گفت:‌در این جلسه بر تبیین جایگاه خانه احزاب در قانون احزاب تاکید شد و نسبت به اصلاح اساسنامه خانه احزاب در مجمع عمومی توافقاتی به عمل آمد که طی آن جناح‌ها نسبت به یکدیگر هیچ‌گونه تفوقی نداشته باشند.

کواکبیان ادامه داد:‌ به هیات رییسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ماموریت داده شد تا با هماهنگی تمامی فعالان و دست‌اندرکاران خانه احزاب و همکاری وزارت کشور کمیته‌ای مورد رضایت آخرین شورای مرکزی خانه احزاب و موردتوافق سایر جریانات و جناح‌های سیاسی به عنوان کمیته منتخب دعوت‌کننده برای مجمع عمومی خانه احزاب جهت اصلاح اساسنامه و انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: در همین راستا مقرر شد تا با هماهنگی مسئول مرکز پژوهش‌های وزارت کشور و جمعی از احزاب و با حضور دست اندرکاران کمیسیون شوراهای مجلس، برای بررسی قانون احزاب بعد از تعطیلات مجلس نشستی برگزار شود.

وی همچنین در ادامه گفت:‌یکی دیگر از موضوعات موردتوجه این بود که مقرر شد تا روز سه شنبه به منظور همدردی با مردم مظلوم غزه و اعتراض به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، دبیران کل احزاب و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نماینده بان‌کی مون در تهران دیدار کنند و پس از آن جهت اهدای خون به مصدومان غزه در محل سازمان انتقال خون حاضر شوند.

انتهای پیام

کد N425699

وبگردی