آفتاب

نماینده وزیر خارجه اندونزی:جنبش عدم تعهد در خط مقدم مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار گیرد

نماینده وزیر خارجه اندونزی:جنبش عدم تعهد در خط مقدم مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار گیرد

تهران- ایرنا- نماینده ویژه وزیر امور خارجه اندونزی با بیان اینکه جمع شده ایم تا بتوانیم با غم ها و دردهای مردم فلسطین شریک باشیم گفت: جنبش عدم تعهد باید در صف مقدم قرار گیرد و با صدای بلند توقف فوری حملات اسراییل را فریاد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «دسرا پرکایا» روز دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که در تهران در حال برگزاری است افزود: ما نباید فقط به همدردی اکتفا کنیم بلکه باید با بررسی تجاوزات اسراییل توقف فوری این حملات را خواستار شویم.

وی ادامه داد: اعضای جنبش عدم تعهد باید صدایی واحد داشته باشند و این پیام را ارسال کنند که خشونت پایان یابد.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه اندونزی اضافه کرد: ما باید به تضمینی برسیم که جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی رسیدگی خواهد شد.

وی بر لزوم آتش بس فوری تحت نظارت ناظران بین المللی تاکید کرد و ادامه داد: اعضای جنبش عدم تعهد باید به نظارت های بین المللی و ماموریت های صلح بانان کمک کنند و به طور مداوم در این صلح نظارت داشته باشند.

نماینده ویژه اندونزی در اجلاس امروز کمیته فلسطین بر رفع حصر از نوار غزه تاکید کرد و افزود: ما باید ماموریت ملموس و قابل مشاهده ای در درون جنبش عدم تعهد داشته باشیم و بتوانیم از طریق آن ماموریت ها تحریم های اسراییل علیه مردم غزه را برچینیم.

پرکایا با بیان اینکه مردم غزه از ما می خواهند که غزه ای بهتر بسازیم اظهار امیدواری کرد: در این کنفرانس برای این اهداف تصمیم گیری شود و با بسیج افکار عمومی آینده ای بهتر را برای مردم غزه بسازیم و مطمئن باشیم که مردم فلسطین از حقوق تضییع شده خودشان بهره مند خواهند شد.

نشست یک روزه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد روز دوشنبه به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به وضعیت مردم غزه در تهران آغاز به کار کرد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

سیام(3)**1429**ل.الف.ی ** 1418
کد N425478

وبگردی