آفتاب

برگزاری رزمایش روسیه نزدیک مرز با اوکراین

برگزاری رزمایش روسیه نزدیک مرز با اوکراین

روسیه اعلام کرد که امروز (دوشنبه) برای نمایش قدرت رزمایش‌ جدیدی را با حضور بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌ها در نزدیکی مرز با اوکراین آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یکی از سخنگویان نیروی هوایی روسیه گفت، در این رزمایش که از امروز آغاز و تا جمعه در مناطق مرکزی و غربی روسیه به طول می‌انجامد، بیش از 100 فروند هواپیما و هلی‌کوپتر شرکت خواهند داشت.

ایگور کلیمف، سخنگوی نیروی هوایی روسیه بدون اشاره به اوکراین که شورشیان حامی روسیه در آنجا با نیروهای دولت کی‌یف در حال مبارزه هستند، گفت، این نخستین رزمایش بخشی از رزمایش‌ها برای بهبود هماهنگی‌ در ارتش است.

این اقدام احتمالا هشداری برای قدرت‌های غربی است که روسیه را به تقویت تعداد نیروهای مستقرش در مرز با اوکراین ومسلح کردن شورشیان در شرق اوکراین متهم می‌کند.

این در حالی است که مسکو ارسال سلاح به این شورشیان را رد می‌کند.

کلیمف گفت، در این رزمایش از هواپیماهایی همچون جنگند‌ه‌های SU-27 و MiG-31 ، SU-34، جدیدترین بمب‌افکن خطمقدم روسیه و هلی‌کوپترهای Mi-8، Mi-24 و Mi-28N استفاده می‌شود و این هواپیماها مانورهای موشکی انجام خواهند داد.

وی افزود: این هواپیماها سلاح‌های خود را با هدف گرفتن اهداف هوایی و زمینی واقع در بردهایی جدید آزمایش می‌کنند و پرتاب‌های واقعی و الکترونیک موشک‌های ضد هواپیما را در آشولوک واقع در جنوب روسیه انجام خواهند داد؛ محلی که به طور ویژه برای کمک به هماهنگی میان دفاع هوایی و ضد موشکی طراحی شده است.

وزارت دفاع روسیه هنوز درباره این مساله اظهارنظر نکرده است.

انتهای پیام

کد N425320

وبگردی