آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به وقوع بحران انسانی در عراق

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به وقوع بحران انسانی در عراق

همزمان با تصرف مناطق تل عفر و سنجار در استان نینوا، دبیرکل سازمان ملل نسبت به بحران انسانی به وجود آمده در پی اقدامات داعش و دیگر گروه‌های مسلح در عراق ابراز بیزاری و تنفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از دولت عراق و دولت منطقه‌ای کردستان عراق خواست تا اختلافاتشان را کنار گذاشته و برای رسیدن به نیازهای ضروری امنیتی عراق با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند و از مردم و تمامیت ارضی عراق به طور مناسب و ایمن دفاع کنند.

سازمان ملل برآورد کرده که در پی تصرف استان نینوا، حدود 200 هزار غیرنظامی که اکثرا از جامعه یزیدی‌ها هستند، بی‌خانمان شده‌اند.

بان کی مون‌ در پی هدف قرار گرفتن مسیحیان در شهر موصل گفت: هرگونه حمله نظام‌مند به غیرنظامیان یا بخش‌های جامعه مدنی به خاطر پیشینه قومی، باورهای مذهبی یا اعتقاداتشان جنایت علیه بشریت است و مسئولان این حملات باید محاکمه شوند.

وی ادامه داد: سازمان‌ ملل برای حمایت از تلاش‌های دولت عراق و دولت منطقه‌ای کردستان در رسیدگی به نیازهای بشردوستانه فوری افرادی که در پی درگیری‌های کنونی بی‌خانمان شده‌اند آماده است.

انتهای پیام

کد N425296

وبگردی