آفتاب
/نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد/

مشاور نخست‌وزیر بنگلادش: غیرمتعهدها باید تهدیدی برای اسرائیل به شمار آیند

مشاور نخست‌وزیر بنگلادش: غیرمتعهدها باید تهدیدی برای اسرائیل به شمار آیند

مشاور نخست‌وزیر بنگلادش تاکید کرد: کشورهای جنبش غیرمتعهدها نیمی از انرژی جهان را در دست دارند و می‌توانند از این قدرت علیه اسرائیل و حامیانش استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گوهر ریزاوی مشاور نخست‌وزیر بنگلادش در سخنانی در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد اظهار کرد: زمان آن رسیده است تا گام‌ها و اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایات اسرائیل صورت گیرد.

وی گفت: تغییرات زیادی در دنیا صورت گرفته است و می‌بینیم که دولت اسرائیل آنگونه که قبلا بود دیگر نیست و آسیب‌پذیری‌اش بسیار بیشتر شده است. امروز مردم دنیا این آگاهی را دارند که اسرائیل نه برای دفاع از خود و ماهیتش، بلکه در سرزمین‌های اشغالی به جنایت می‌پردازد.

مشاور نخست‌وزیر بنگلادش ادامه داد: مردم از جنایات اسرائیل خسته شده‌اند و حتی مردم کشورهای اروپایی که دولت‌هایشان طرفدار اسرائیل هستند به خوبی از جنایات اسرائیل و امیال آن آگاهند.

ریزاوی اظهار کرد: جنبش غیرمتعهدها باید تهدیدی برای اسرائیل به شمار آید. بسیاری از کشورهای این جنبش نیمی از انرژی جهان را در دست دارند و می‌توانند از این قدرت خود علیه این رژیم و حامیانش استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باید گام‌هایی فراتر از قطعنامه‌ای که قرار است در این کمیته به تصویب برسد و حتی فراتر از قوانین بین‌المللی علیه اسرائیل برداشته شود.

انتهای پیام

کد N425176

وبگردی